تبلیغ دین را با پیروی از سیره پیامبر(ص) انجام دهیم
کد خبر: 4105393
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴

تبلیغ دین را با پیروی از سیره پیامبر(ص) انجام دهیم

استاندار فارس بر ضرورت الگوگیری از سیره پیامبر(ص) در برخورد با بانوان و خانواده تأکید کرد و گفت: برای تبلیغ دین و آیین اسلام باید پیرو پیغمبر خود باشیم و دین را به شکل شفاف تبلیغ و عرضه کنیم.

تاکید بر استفاده از فرمانداران جوان در شهرهای فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس شامگاه چهارشنبه، 16 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در جهاد دانشگاهی فارس برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری بانوی دو عالم، به جایگاه والای دختر و زن نزد پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در دورانی که دختران را زنده به گور می‌کردند، مورد احترام پدرشان حضرت محمد(ص) قرار می‌گرفتند.

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره پیامبر(ص) در برخورد با بانوان و خانواده تأکید کرد و افزود: برای تبلیغ دین و آیین اسلام باید پیرو پیغمبر خود باشیم و دین را به شکل شفاف تبلیغ و عرضه کنیم.

ایمانیه همچنین با گرامیداشت اربعین شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: باید از عبرت‌ها درس بگیریم و این عبرت‌آموزی مورد تأکید امام علی(ع) قرار دارد و جوانان باید تاریخ این کشور را بخوانند و عبرت بگیرند.

استاندار فارس با اشاره به خالی بودن جایگاه کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: باید به راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها توجه ویژه می‌کردیم. دانشجو نباید سیاسی کار تربیت شود، اما لازم است تا سیاسی تربیت شود تا در دنیا نتوانند او را فریب دهند. به‌طور کلی دانشجویان ما باید مستقل فکر کنند و اجازه هم ندهند تبلیغات وسیع بر روی آنها تأثیرات نامطلوب بگذارد.

حق دانشجویان انتقاد مؤدبانه و محترمانه است

وی با بیان اینکه حق دانشجویان است که محترمانه و مودبانه انتقاد کنند، خطاب به دانشجویان گفت: آزاد فکر کنید اما در دام دشمنان نیفتید، چرا که کسی جز شما نمی‌تواند این کشور را آباد کند.

ایمانیه اظهار کرد: اگر کرسی‌های ازاد اندیشی راه‌اندازی شده بود امروز صحبت کردن برای برخی به حالت انفجاری نبود تا با هر کلام و ادبیاتی مطالبات خود را بیان کنند. اگرچه رهبر معظم انقلاب بارها بر راه‌اندازی این کرسی‌ها تأکید کرده‌اند اما متأسفانه دنبال نشد.

استاندار فارس با اشاره به وقایع دیگر کشورها بیان کرد: عربستان سعودی جنایت مرتکب می‌شود و قاضی آمریکایی حکم برائت آن را صادر می‌کند و مناسبات کثیف جهانی در کشورهای مختلف حاکم است اما در کشورهای مدعی آزادی شاهد قوانین سفت و سخت در خصوص فضای مجازی هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از شکنجه سخن می‌گویند اما نیاز است بسیاری از افراد کتاب‌هایی بخوانند تا بدانند شکنجه یعنی چه، گفت: مناسبات کثیف جهانی در بحرین و عربستان قابل مشاهده است. سعودی‌ها جنایت‌هایی کرده‌اند که آنجا مشخص می‌شود شکنجه یعنی چه.

دانشجویان مستقل فکر کنند 

ایمانیه با تأکید بر اینکه دانشجویان باید مستقل فکر کنند اما اجازه هم ندهند که بمباران تبلیغاتی که توسط ربات‌ها تکرار می‌شود آنها را تحت تأثیر قرار دهد و در دام دشمن بیفتند، گفت: ببینید در کشورهای مدعی آزادی چه قوانین سختگیرانه‌ای برای فضای مجازی دارند.

وی در ادامه در پاسخ به مطالبه دانشجویان در خصوص میزان حضور جوانان در امور جامعه گفت: در این زمینه برای کسب رضایت باید بیشتر عمل کنیم. فارس دارای ۱۲۰ شهر است و سعی کرده‌ایم از فرمانداران جوان در آن‌ها استفاده کنیم. به طور کلی در نیروپروری بر استفاده از جوانان تأکید داریم.

استاندار فارس از برگزاری میزهای خدمت با حضور مدیران استان ویژه دانشجویان و جوانان در پنج‌شنبه‌های آخر هر ماه خبر داد و گفت: این کار را از ماه جاری انجام می‌دهیم. 

وی همچنین با ابراز خرسندی از موفقیت‌های فارس در عرصه عمران و آبادی گفت: به رغم فشارهای اقتصادی بر پیشرفت عمرانی استان تأکید ویژه داشته‌ایم و مصداق آن راه‌اندازی آزادراه شیراز- اصفهان تا پایان سال است. همچنین پروژه راه آهن شیراز ـ بوشهر را با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پیگیری می‌کنیم که از ۱۰ قطعه، سه قطعه آن در حال فعالیت است.

راه‌اندازی کتابخانه مرکزی شیراز در بوستان ولیعصر

استاندار فارس با اشاره به پروژه‌های فرهنگی نیز تصریح کرد: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی شیراز در پارک ولیعصر هم اقدام فرهنگی موثری است که سال‌ها در شیراز جای خالی این کتابخانه احساس می‌شد.

ایمانیه در مورد آبرسانی و تامین آب استان هم بیان کرد: امیدواریم که در تابستان ۱۴۰۲ شاهد راه‌اندازی خط ۲ آب انتقال از خلیج فارس به استان باشیم.

استاندار فارس تصریح کرد: با همت بسیج سازندگی و آبفای فارس آبرسانی به ٣٧٠ روستا در دستور کار قرار گرفته که عملیات آبرسانی به ١١٠ روستا در هفته گذشته به بهره‌برداری رسید و ۱۷ اسفندماه امسال و همزمان با میلاد امام عصر(عج) مابقی روستاها هم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در استان ایجاد شده است هم گفت: در بحث صنایع، صدها صنعت تعطیل یود که ۲۰۰ مورد فعال شده‌اند و یا ظرفیت آن‌ها افزایش یافته است.

ایمانیه با اشاره به توسعه پتروشیمی‌ها در استان هم گفت: پتروشیمی‌های متوقف شده در سطح استان با تدابیر انجام شده و با ایجاد شهرک‌های پایین دستی در چهار شهرستان فارس رونق خواهند گرفت و هدف ما در شهرستان‌های استان، تکمیل پروژه‌های زمین مانده نیز است.

وی در مورد متروی شیراز نیز بیان کرد: خط ۲ متروی شیراز در دهه مبارک فجر فعال خواهد شد که اقدام مؤثری در توسعه حمل و نقل عمومی است.

ایمانیه در ادامه با اشاره به ساخت بیمارستان بزرگ شیراز اظهار کرد: ساخت این بیمارستان سال‌هاست پیگیری می‌شد که با همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) این  بیمارستان بزرگ در بلوار مهندسین در حال تجهیز به نام مبارک حضرت محمد(ص) است.

استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس پنج سال متوالی رتبه اول پیوند کبد را به خود اختصاص داده است، افزود: بیمارستان مادر و کودک غدیر یکی از سه مرکز درمانی جهان است که جراحی داخل رحمی را انجام می‌دهد.

وی در ادامه از پیشرفت در خصوص تکمیل ورزشگاه شهید سلیمانی و پارس خبر داد و گفت: این دو ورزشگاه که در دولت قبل افتتاح شده بودند، ۳۰۰ عیب داشتند که خوشبختانه مقداری از عیوب رفع شد و اخیراً با شهرداری شیراز تفاهم کرده‌ایم که بخش آخر این ۲ مجموعه را انجام دهد و خود شهرداری آن‌ها را اداره کند.

ایمانیه با اشاره به لزوم ایجاد زمینه مناسب برای حضور دانشجویان در محیط واقعی کار مرتبط با رشته تحصیلی خود، بیان کرد: یک ماه قبل با حضور رئیس انرژی اتمی کشور، سه ساعت در هتل شیراز درباره دانشجویان فیزیک و هسته‌ای جلسه داشتیم و تاکید کردیم که زمینه حضور دانشجویان در فیلد تخصصی خود در زمان تحصیل باید در استان فراهم شود و مدتی از دوران تحصیل آن‌ها در عرصه صنعت مرتبط با رشته تحصیلی سپری شود.

استاندار فارس همچنین گفت: با روسای دانشگاه‌های فارس برای تغییر کاربری اراضی خود و استفاده از ارزش افزوده آن‌ها برای تهیه و تجهیز ملزومات دانشگاه خودشان رایزنی کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای عرضه محصولات خوراکی با قیمت کمتر برای مصرف کننده نیز گفت: در بحث عرضه مستقیم کالا به مصرف کننده از مزرعه، باغ، مرغداری و ... ۱۱۰ صنف منتخب شده‌اند و یک‌صد واحد در شیراز و یکصد واحد در شهرستان‌های فارس برای عرضه مواد غذایی با قیمت پایین‌تر فعالیت خواهند کرد تا بتوانیم با حذف واسطه‌ها محصولات را با قیمت کمتر به دست مصرف کننده برسانیم.

ایمانیه با اشاره به اینکه فارس ۱۰ سال است دچار خشکسالی است، اظهار کرد: انتقال آب خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود و در این مسیر هم اقداماتی برای مقابله خشکسالی در دستور کار داریم از جمله اینکه برای امضای تفاهم‌نامه‌ای برای اختصاص قسمتی از پساب شیراز و شهرستان‌ها به صنایع استان اقدام کرده‌ایم و  پلمب چاه‌های غیرمجاز، توسعه کشت گلخانه و اصلاح کانال‌های انتقال آب را برای مقابله با خشکسالی در استان در نظر گرفته‌ایم.

دانشجویان با پیشرفت‌ها آشنا شوند 

استاندار فارس در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه لازم است دانشجویان از نزدیک با پیشرفت‌های فارس آشنا شوند، گفت: توجه ویژه به اردوهای جهادی دانشجویان مانند اردوهای راهیان پیشرفت ضروری است تا دانشجویان بدانند کشورشان در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: هر وقت اوج و پیشرفتی داشتیم دشمن توطئه کرد تا به خیال خود ما را تضعیف کند اما ضمن اینکه انتقادات امروز دانشجویان را ارج می‌نهیم از آن‌ها می‌خواهیم فریب دشمن را نخورند و پیشرفت‌ها را هم ببینند.

ایمانیه با اشاره به انتخاب باغ جنت به محل تجمعات قانونی که مورد انتقاد یکی از دانشجویان بود، هم گفت: تبدیل یک محل تفریحی به محل اعتراضات قانونی، نقص و ایراد نیست و بسیاری کشورهای جهان در پارک‌های اصلی شهر تجمعات قانونی را برگزار می‌کنند و متقاضیان تجمعات می‌توانند به فرمانداری شیراز مراجعه کنند و این اقدام برای ترویج اعتراض درست با حضور مسئولان اثربخش خواهد بود.

انتهای پیام
captcha