دانشجو ذهن بیدار جامعه است
کد خبر: 4105310
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

دانشجو ذهن بیدار جامعه است

سرپرست جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه دانشجو ذهن بیدار جامعه است، گفت: روز دانشجو روزِ آفتاب معرفت و تجلی آگاهی و نماد ضداستبدادی است.

امیرحسین استقلال، سرپرست جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، سرپرست جهاددانشگاهی فارس امروز، 16 آذرماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز دانشجو گفت: حوادث 16 آذرماه نشان می‌دهد که بیداری و آگاهی به عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌ی جنبش‌های مردمی تاریخ این سرزمین نقش ارزنده‌ای ایفا کرده است.

وی افزود: پس از کودتای آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ علیه دولت دکتر مصدق ذهن بیدار دانشجویان دانشگاه تهران علیه ماهیت امپریالیستی این کودتا در کنار هوشیاری مردم ایران سرانجام و در آستانه ورود نیکسون به ایران و محاکمه دکتر مصدق خشم مردم و دانشجویان را سبب شد تا در نهایت در ۱۶ آذر با شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران پیام رهایی از استبداد از تریبون دانشگاه به گوش دنیا رسانده شود.

استقلال با بیان اینکه دانشجو ذهن بیدار و دانشگاه میزان الحراره جامعه است، تصریح کرد: روز دانشجو روزِ آفتاب معرفت و تجلیِ آگاهی و نمادِ ضداستبدادی و ضدِدیکتاتوری است.

سرپرست جهاددانشگاهی فارس اظهار کرد: دانشگاه با دانشجو زنده است و تصورِ خاموشیِ دانشگاه تصورِ خطرناکی است که می‌تواند زمینه‌های بازگشتِ استبداد را فراهم کند، اما یقین داریم آرمان‌های اصیلِ انقلابِ اسلامی هرگز محو نخواهد شد و دانشجو و دانشگاه به عنوان نمادهای شاخصِ معرفتی به تکثیر علم و آگاهی و اندیشه و آزادیخواهی به حیات خود ادامه می‌دهند.

وی همچنین تقارن  ۱۶ آذر با سالروز تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) را مایه مباهات جهاد دانشگاهی دانست و گفت: ایسنا توانست با شعار هر ایده یک خبر و هر دانشجو، یک خبر» پس از ۶۰ سال انحصار خبری را بشکند و با رویکرد گفت‌وگو محوری و وفاداری به ارزش‌های انقلاب اسلامی تریبون صداهای مختلف درونِ دانشگاه و خارج از آن باشد.

استقلال در پایان با تبریک سالروز تأسیس ایسنا، تأکید کرد: روز دانشجو، روز بیداری و آگاهی دانشجویان ایران در مقابله با استکبار و نماد دشمن‌شناسیِ به هنگامِ جوانان ایران و فرصتی مغتنم برای بیان دیدگاه‌های نخبگان فارغ از گرایش‌های سیاسی آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha