اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مدارس فارس
کد خبر: 4105220
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

اعلام برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فرا رسیدن هفته قرآن و عترت، به تشریح برنامه‌ها و نامگذاری روزهای این هفته در سطح مدارس استان پرداخت.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسمحمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه هفته قرآن و عترت در مدارس استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، گفت: طبق جدول زمان‌بندی در آموزش و پرورش همه ساله هفته قرآن و عترت در آذرماه برگزار می‌شود.

وی با تصریح اینکه هفته قرآن و عترت از روز گذشته، 15 آذرماه در مدارس استان آغاز شده است، افزود: به مناسبت این هفته برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس استان اجرایی می‌شود که مهم‌ترین آن برگزاری مرحله آموزشگاهی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و همچنین هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان است.

عسکری اظهار کرد: مسابقات دانش‌آموزان در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود که بخش آوایی شامل حفظ و قرائت قرآن، اذان و مداحی (ویژه پسران)، دعاخوانی (ویژه دختران) و بخش پژوهشی شامل انشای نماز، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، فهم قرآن (مفاهیم) و گفتمان مهدوی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه هفته قرآن و عترت دارای روزشمار است که هر روز متناسب با نامگذاری آن برنامه‌هایی اجرا می‌شوند، گفت: روز سه‌شنبه، 15 آذرماه به نام «قرآن، برنامه سعادت» نامگذاری شد که در این روز برنامه‌هایی مثل مسابقات قرآن و محافل تلاوت قرآن در سطح مدارس استان اجرا شد.

وی ادامه داد: امروز چهارشنبه، 16 آذرماه نیز به نام «مدیحه‌سرایان تعلیم و تربیت؛ ستایشگران اهل بیت(ع)» نامگذاری شده است که در آن مسابقات رشته مداحی و دعاخوانی اجرا می‌شود. روز پنج‌شنبه، 17 آذرماه نیز به نام «سبک و سیره فاطمی؛ الگوی دانش‌آموز ایرانی» نامگذاری شده است و در آن فعالیت هیئت‌های مذهبی با محوریت ایام فاطمیه و حضور در گلزار شهدا انجام خواهد شد.

عسکری اضافه کرد: روز جمعه، 18 آذرماه هم به نام «نماز جمعه؛ میعادگاه خانواده منتظر» نامگذاری شده است و در آن دانش‌آموزان همراه با خانواده در نماز جمعه‌ها حضور می‌یابند و همچنین تقدیر از خیران و فعالان قرآن و عترت در این روز انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نامگذاری روز شنبه، 19 آذرماه به نام «نهج‌البلاغه؛ رساترین سخن» گفت: در این روز مسابقه نهج‌البلاغه و معرفی پایگاه‌های قرارگاه فضای مجازی در شبکه شاد انجام خواهد شد. روز یکشنبه، 20 آذرماه به نام «صحیفه سجادیه؛ راهنمای زندگی» نامگذاری شده است و در آن مسابقه صحیفه سجادیه و معرفی سامانه نورینو و قابلیت‌های آن به دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه، 21 آذرماه هم به نام «احکام الهی در خانواده ایرانی» نامگذاری شده است و در آن مسابقات اذان، احکام و انشای نماز اجرا می‌شود و روز سه‌شنبه، 22 آذرماه روز پایانی هفته قرآن و عترت به نام «خانواده مهدوی؛ محمل تربیت منتظران حقیقی» نامگذاری شده است و در آن مسابقه گفتمان مهدوی و جلسات پاسخ به شبهات برگزار خواهد شد.

عسکری در ادامه سخنان خود هفته قرآن و عترت را فرصتی دانست که در راستای مشارکت همگانی برای توسعه، ترویج و تبلیغ فعالیت‎های قرآنی با جامه عمل پوشاندن به اجرایی شدن ساحت اعتقادی، عبادی و تربیتی سندتحول بنیادین گام برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن قدردانی از تمام معلمان قرآنی که در راه تربیت نسل آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی تلاش می‌کنند، گفت: از قرآن‌پژوهان انتظار داریم همواره با استعانت از خداوند متعال، در تمسک به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، انس با قرآن کریم و تدبر در آیات نورانی آن و توجه ویژه به اقامه فریضه نماز، کوشا باشند زیرا آینده پرافتخار انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان، ایران اسلامی، نیازمند تلاش صادقانه و خستگی‌ناپذیر جهادگران عرصه‌های علمی و فرهنگی است.

وی در پایان با اشاره به میزبانی شیراز در اجلاسیه سراسری نماز گفت: در سال جاری میزبان اجلاسیه نماز دانش‌آموزی سراسر کشور هستیم که کار این اجلاسیه را از سطح آموزشگاه‌ها با برگزاری پیش اجلاسیه آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha