صبح خاطره برادران شهید محمدزاده در یاسوکند برگزار می‌شود
کد خبر: 4105168
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

صبح خاطره برادران شهید محمدزاده در یاسوکند برگزار می‌شود

صبح خاطره برادران شهید غیب‌علی و حمزه‌علی محمدزاده به همت حوزه هنری شهرستان بیجار پنج‌شنبه، 17 آذرماه در شهر حسن‌آباد یاسوکند بیجار برگزار می‌شود.

صبح خاطره شهدا

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدعبدالرضا خضری، رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار امروز، 16 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تسلیت ایام فاطمیه گفت: ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس صبح خاطره دو برادر شهید شهر حسن‌آباد یاسوکند غیبعلی و حمزه علی محمدزاده، با حضور خانواده این دو شهید، همرزمان و مردم ولایت‌مدار یاسوکند، پنجشنبه، 17 آذر‌ماه در محل سالن اجتماعات شهید فهمیده این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: شهید غیبعلی محمدزاده، با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت سپاه در آمده و در سال 1361 در منطقه هزارکانیان در نبرد با گروه‌های ضدانقلاب در 23 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار بیان کرد: پس از شهادت این شهید والا مقام برادر کوچکتر شهید حمزه علی، در حالیکه 15 سال سن بیشتر نداشت ادامه‌دهنده راه برادر شد و پس از حضور در جبهه‌های جنگ و 5 سال پس از شهادت برادر شهیدش در حالیکه تازه رخت دامادی بر تن کرده بود در عملیاتی والفجر 10 در منطقه چناره عراق و در سن 20 سالگی به دیگر برادر شهیدش پیوست.

وی با قدردانی از بخشداری یاسوکند، سپاه پاسداران شهرستان، اداره آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار در همراهی و مشارکت در برگزاری این صبح خاطره گفت: در این مراسم چهار نفر از همرزمان و دوستان این دو شهید والا مقام ایوب کاکایی، نادر مختارزاده، حاج محسن میرزایی و حاج اوسط گل محمدی، خاطراتی از این دو شهید را بازگویی کرده و در ادامه از خانواده معظم این دو شهید با حضور مسئوان قدردانی بعمل می‌آید.

خضری با دعوت از تمامی علاقه‌مندان جهت حضور در این مراسم معنوی و باشکوه با تأکید بر ضرورت بازگویی رشادت فرزندان این مرز و بوم گفت: امنیت و پیشرفت امروز کشور مرهون خون شهدایی است که در راه حفظ این آب و خاک و برپا داشتن پرچم عزت و سرافرازی در مسیر ایثار و از خودگذشتگی قدم نهادند و با تقدیم خون مطهرشان شکوه و عظمت امروز ایران اسلامی را به ارمغان آوردند و پاسداری از این تلاش و از خودگذشتگی وظیفه تک تک ما ایرانیان است.

یادآور می‌شود؛ حسن آباد یاسوکند، دومین شهر بزرگ شهرستان بیجار محسوب می‌شود که در 70 کیلومتری شهر بیجار واقع شده و تاکنون 76 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام
captcha