پیگیری مطالبه بانوان قرآنی فارس برای کرسی‌های تخصصی تلاوت
کد خبر: 4105128
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
لاله افتخاری خبر داد:

پیگیری مطالبه بانوان قرآنی فارس برای کرسی‌های تخصصی تلاوت

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با اشاره به مطالبه بانوان قرآنی فارس مبنی بر ضرورت برپایی کرسی‌های تخصصی تلاوت قرآن برای رفع اشکالات، از پیگیری این موضوع خبر داد.

کرسی تلاوت بانوان، محفل انس با قرآن بانوانهیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی طی سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده است و جزو تشکل‌های نوپا محسوب می‌شود. با توجه به ماهیت و فعالیت این تشکل، به نظر می‌رسد باید با استفاده از ظرفیت و توان آن اقدامات مؤثری برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی بانوان و همچنین پیگیری و تحقق مطالبات انجام داد.

یکی از مطالبات به‌ حق بانوان قرآنی استان فارس برپایی جلسات آموزش و کرسی‌های تخصصی تلاوت است که طی این سال‌ها بارها به شیوه‌های گوناگون مطرح شده است. در همین راستا به سراغ رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآن کشور و سپس استان فارس رفتیم تا این مطالبات پیگیری کنیم.

لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در اکثر استان‌ها فعال است و تنها یک الی دو استان در این زمینه عقب هستند.

وی به مطالبه بانوان در خصوص فقدان کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت تخصصی و همراه با رفع اشکال در استان‌ها از جمله فارس اشاره کرد و افزود: در استان فارس در حرم مطهر شاهچراغ(ع) کرسی‌های تلاوت برگزار می‌شود، البته نکته مهم این است که کرسی‌های تلاوت را معمولاً برای رفع اشکال برگزار نمی‌کنند بلکه برای ارائه تلاوت‌ها انجام می‌شود.

لاله افتخاری

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با بیان اینکه یکی از مطالبات بانوان قرآنی فارس نبود مکانی برای رفع اشکالات است، گفت: قطعاً این مورد را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در هیئت اندیشه‌ورز بیشتر اندیشه‌ورزی درباره بعضی از مسائل کلانی که مقام معظم رهبری ‌فرمودند مانند جهاد تبیین، نقش بانوان در این مسئله، کرسی‌های تفسیر و‌‌‌... اتفاق می‌افتد.

افتخاری در پایان در پاسخ به اینکه آیا هیئت به مسابقات بین‌المللی بانوان ورود دارد یا خیر، تصریح کرد: هیئت به این مسئله ورود نمی‌کند اما هرجا نیاز به کمک باشد حاضر است.

محدودیت‌های کرسی تلاوت بانوان

زهرا کسرائی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس نیز در گفت‌وگو با ایکنا، به وضعیت کرسی‌های تلاوت بانوان در سطح استان اشاره کرد و گفت: این موضوع ایده‌ جالبی است اما بانوان قاری دوست ندارند که صدایشان را نامحرم بشنود یا برای کسی فرستاده شود و می‌خواهند در محیطی که تلاوت می‌کنند، صدا بیرون نرود.

وی تصریح کرد: چندین جلسه، صحبت‌هایی درباره کرسی‌های تلاوت بانوان داشتیم اما هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که به صورت هفتگی کرسی تلاوت قرآن بانوان از سوی هیئت اندیشه‌ورز داشته باشیم. البته از سوی دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع) چهارشنبه هر هفته کرسی تلاوت بانوان برگزار می‌شود.

زهرا کسرائی

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس یادآور شد: پیشنهاد بنده به هیئت این بود که از کرسی تلاوت بانوان بیشتر حمایت کنیم چراکه این کرسی ظرفیت تربیت نسل‌های آینده قرآنی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی بانوان را دارد.

کسرایی در پاسخ به اینکه در کرسی‌های تلاوت فقط تلاوت انجام می‌شود یا به صورت تخصصی همراه با رفع اشکال است، گفت: این کرسی‌ها فقط به صورت ارائه تلاوت است اما در جلسات دائمی قرآن اساتید بانوان که بناست به زودی در سه نقطه شیراز برگزار شود، رفع اشکال داریم که حتی هر کدام از مربیان و قرآن‌پژوهانی که در زمینه‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و نغمات اشکال داشته باشند می‌توانند در این جلسات شرکت کنند.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس در پایان گفت: این جلسات به صورت رایگان برگزار می‌شود و هیچ هزینه‌ای به مربی و متربی اعطا نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha