تکریم یاد شهدای حرم شاهچراغ(ع) در سوگواره ملی «رواق سرخ»
کد خبر: 4105012
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

تکریم یاد شهدای حرم شاهچراغ(ع) در سوگواره ملی «رواق سرخ»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای گرامیداشت شهدای حرم شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: در همین راستا سوگواره ملی «رواق سرخ» 27 آذرماه در شیراز برگزار خواهد شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، 15 آذرماه در نشست مدیران هم‌خانواده ارشاد با اشاره به در پیش رو بودن چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) گفت: بدین مناسبت برنامه‌هایی در حوزه فرهنگی تدارک دیده شده است.

وی نخستین برنامه این مناسبت را برگزاری مراسم «آیینه‌های شکسته» عنوان کرد و افزود: در این مراسم از خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تجلیل به عمل آمد.

قانعی از همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای گرامیداشت شهدای حرم شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: در همین راستا سوگواره ملی «رواق سرخ» 27 آذرماه در شیراز برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: علاوه بر این‌ها مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حرم شاهچراغ(ع) نیز بعد از نماز مغرب و عشاء در روز پنج‌شنبه، 17 آذرماه در این حرم مطهر با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین این مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید محراب، آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز و سالگرد شهادت سرلشکر شهید استوار محمودآبادی نیز هست.

قانعی در بخش دیگری از سخنان خود از استقرار دبیرخانه آواها و نواهای رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در شیراز خبر داد و گفت: اختتامیه جشنواره آواها و نواهای رضوی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین به دیگر فعالیت‌های ارشاد اشاره کرد و گفت: در ماه جاری جشنواره استانی تئاتر را برگزار کردیم و به یاری خدا جشنواره منطقه‌ای آن را با حضور نمایندگان 9 استان کشور در شیراز برگزار خواهیم کرد.

وی فراهم کردن امکان خرید یارانه‌ای کتاب از سایت ketab.ir را از دیگر اقدامات ارشاد برشمرد و افزود: با اجرای این طرح، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان تخفیف به هر کد ملی تخصیص می‌یابد و علاوه بر آن، خرید کتاب با ۲۵ درصد تخفیف صورت می گیرد و این طرح عملاً جایگزین نمایشگاه‌های حضوری کتاب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha