خادمان اهل بیت(ع) جهادگران تبیین هستند
کد خبر: 4104951
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
آیت‌الله دژکام:

خادمان اهل بیت(ع) جهادگران تبیین هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه خادمان امام زمان(عج) روضه‌خوان‌های حضرت زهرا(س) هستند،‌گفت: امروز خادمان اهل بیت(ع) بزرگ‌ترین جهاد تبیین را به راه انداخته‌اند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 15 آذرماه در گردهمایی خادمان 180 موکب فاطمیه شیراز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این حرکت مردمی و به‌طور خاص مجموعه شورای شهر که از آن حمایت کرده‌اند، گفت: در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالروز شهادت، شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) هستیم.

وی افزود: باید برای برگزاری سوگواری ایام فاطمیه و همچنین مراسم شهدای حرم سنگ تمام گذاشت و مراسم باشکوهی برگزار کرد.

آیت‌الله دژکام با تأکید براینکه بنرهای مواکب فاطمی متحدالشکل باشند گفت: تبیینی بالاتر از عکس درب آتش‌زده منزل حضرت زهرا(س) نیست و همین یک عکس کافی است که بدانیم در کجا قرار داریم. اگر امروز اغتشاشگران درب حوزه علمیه منصوریه را آتش می‌زنند، بدانند که ادامه دهنده مسیر کسانی هستند که درب منزل حضرت زهرا(س) را آتش زدند.

وی با تأکید بر اینکه خادمان امام زمان(عج) روضه‌خوان‌های حضرت زهرا(س) هستند، گفت: امروز خادمان اهل بیت(ع) در عرصه مجاهدت هستند و بزرگ‌ترین جهاد تبیین را به راه انداخته‌اند و هرکسی که از این مسیر با قلم یا قدمی حمایت کند، جهاد تبیین را حمایت کرده است.

امام جمعه شیراز ضمن گرامیداشت یاد شهدای شاهچراغ(ع) که در حرمی شهید شدند که صاحب حرم هم شهید و هم غریب بوده است، گفت: جهان تشیع بدهکار حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است زیرا در معرفی حجت هشتم امانت‌داری و هممت کرد و آقایی و مردانگی را به اوج رساند. حضرت شاهچراغ(ع) از حضرت زهرا(س) ارث داشت و ما هم ادامه دهنده مسیر آنان هستیم و در این مسیر از چیزی هراس نداریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأکید بر اینکه تمام هستی خود را فدای بانوی دو عالم و فرزندانشان می‌کنیم، گفت: اگر لیاقت و سعادت داشته باشیم پای این حرف می‌ایستیم تا امام زمان(عج) ظهور کند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر ضرورت تداوم مسیر روضه‌خوانی اهل بیت(ع) بیان کرد: هرجا روضه‌ای خوانده می‌شود، جهاد تبیین با نام حضرت زهرا(س) آغاز شده است.

غم شهادت نداریم

وی با اشاره به وقایع و اغتشاشات اخیر که در آن شهدایی تقدیم اسلام و انقلاب شده است، افزود: اگر امروز شهید می‌دهیم تازگی ندارد. اگر در کوچه‌ و خیابان‌ها، امنیت ادامه‌دهندگان راه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را سلب می‌کنند، مسئله تازه‌ای نیست و برای این مسئله هم غم به دل خود راه نمی‌دهیم زیرا می‌دانیم مسیرمان در طول یک هزار و 200 سالی که از شهادت حضرت شاهچراغ(ع) می‌گذرد، همین بوده است و در این مسیر هم شهدای بسیاری تقدیم شده است.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه در این مسیر 143 روحانی اعم از مجتهد و طلبه شهید شده‌اند، گفت: پای این حرکت حق‌خواهی و حق‌طلبی برای اهل بیت(ع) چند خون مرجع ریخته شد؛ شهید صدر، شهید حکیم است و شهید آیت‌الله دستغیب از آن جمله است. این مسیر راهی نیست که برای ما ناشناخته باشد و گمان کنیم مسئله تازه‌ای می‌خواهد اتفاق افتد.

وی با تصریح اینکه مظلومیت امروز رهبر عزیزمان همان مظلومیتی است که اجدادش در طول تاریخ کشیده‌اند و از این مسئله درس می‌گیریم، افزود: امروز مشاهده می‌کنیم رهبر معظم انقلاب مانند کوه در مقابل تمام حرکت‌های مذبوحانه دشمن ایستاده است و خم به ابرو نمی‌آورد. آن روزی که بمب در کنارشان منفجر شد و راهی بیمارستان شدند، بعد از به هوش آمدن فرمودند با این اتفاق متوجه شدند که یک کار بزرگ به عهده دارند. ما هم پای این مرد بزرگ با قدرت ایستاده‌ایم و این مسیر را باید تا آخر ادامه دهیم.

 این مسیر جای پشیمانی ندارد

آیت‌الله دژکام با اشاره به تهدیدات اغتشاشاگران اظهار کرد: سر آقای ما بالای نیزه رفته است اما امروز عده‌ای ما را تهدید می‌کنند و عمامه روحانیت را از سر بر می‌دارند، ما را از چه می‌ترسانند. کسی که جز سخن امام حسین(ع) را تکرار نمی‌کند و ادعایی جز سخن اهل بیت(ع) ندارد، از این تهدیدات و اقدامات هراسی ندارد. این مسیر جای پشیمانی ندارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز پیروان اهل بیت(ع) اکثریت هستند نه اقلیت، گفت: آن روزهایی که پیروان اهل بیت(ع) در اقلیت هم بودند دست از این مسیر برنداشتند پس امروز هم که در اکثریت هستیم، پای آرمان‌های دینی خود ایستاده‌ایم و دشمن هم باید دست از طمع خود بردارد و گمان نکند که با این سر و صداها و اغتشاشات کسی دست از این مسیر برمی‌دارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این مرتبه در نبرد حق علیه باطل، پیروزی با جبهه حق است، گفت: این مرتبه پرچم امام حسین(ع) بر روی دوش ایرانی‌هاست و ایرانی‌ها هم در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که دست از این علم برنخواهند داشت تا به دست صاحب اصلی آن برسد.

انتهای پیام
captcha