مسئولان سراغی از مؤسسات قرآنی نمی‌گیرند
کد خبر: 4104925
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
راهکار‌های فعال‌سازی ظرفیت فرهنگی مؤسسات / ۱

مسئولان سراغی از مؤسسات قرآنی نمی‌گیرند

مدیرعامل مؤسسه قرآنی «محمدبن جزری» مسلمانان اهل سنت فارس با تأکید بر اینکه مسئولان پیگیر فعالیت مؤسسات باشند، گفت: مشکلات و مسائل مؤسسات باید دیده شود.

یعقوب خرسند، مدیرعامل مؤسسه  قرآنی «محمدبن جزری» مسلمانان اهل سنت فارسیعقوب خرسند، مدیرعامل مؤسسه قرآنی «محمدبن جزری» مسلمانان اهل سنت فارس در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، با اشاره به فعال‌سازی ظرفیت فرهنگی مؤسسات قرآنی گفت: برای تحقق این مسئله، مسئولان واقعاً باید به کار قرآن اهتمام داشته باشند و به مؤسسات سر بزنند و پیگیر باشند.

وی از عدم همکاری مسئولان انتقاد کرد و افزود: مسئولان در برگزاری دوره‌ها همکاری لازم را ندارند و با وجود اینکه نیروی انسانی لازم را داریم، اما به دلیل عدم همکاری مسئولان موفق به اجرای برنامه‌ها و دوره‌های خود نمی‌شویم.

خرسند با بیان اینکه مشکلات و مسائل مؤسسات باید دیده شود، تصریح کرد: مؤسسه ما امکانات، وسایل و... را مهیا کرده است و ساختمان مجهزی دارد اما مسئولان باید اهمیت دهند تا مربیان و پرسنل بیشتر به کار علاقه‌مند شوند اما مسئولان اصلاً به ما سر نمی‌زنند و سراغی نمی‌گیرند و بازدیدی از مؤسسه انجام نمی‌شود.

وی با تصریح اینکه مؤسسه ما زیرمجموعه سازمان تبلیغات است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد از طرف ارشاد و سازمان تبلیغات زیاد به کار قرآنی توجه نمی‌کنند، البته مسئولان قرآنی تبلیغات اسلامی پاسخگو هستند اما احساس می‌شود که آن‌ها نیز در خود سازمان برای این مسئله ساز و کار ندارند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی «محمدبن جزری» با تأکید بر اینکه در بحث قرآن باید توجه و پیگیری بیشتر شود و اگر اشکالات و اشتباهات یا کم‌کاری است باید دیده شود تا بتوانیم آن را متوجه شویم و یاد بگیریم، گفت: از بیمه تا حقوق مربیان و حتی هزینه آموزش مربیان در بیرون، به عهده خودمان است و هیچ خدماتی به ما داده نمی‌شود.

خرسند در ادامه با اشاره به راهکارهای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: سبک‌هایی برای مساجد چه در هنگام ساخت چه بعد از آن باید در نظر بگیریم که برای نسل جدید جذاب باشد. اگر مساجد به امکانات روز مجهز شود قطعاً افراد را جذب می‌کند؛ همچنین در مسجد روحانیون و مربیان قرآنی باید حضور داشته باشند و از سبک‌های سنتی بیرون بیایند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت مؤسسات قرآنی در این راستا می‌توان استفاده کرد، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت مربیان و مدیران مؤسسات برای حل این مسئله استفاده کرد تا اینکه از خود مسجد افرادی را پیدا کنند و شیوه سنتی بخواهد اتفاق بیفتد.

انتهای پیام
captcha