رونمایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از ایمپلنت‌های متخلخل دندان
کد خبر: 4104913
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
/ نمایشگاه پژوهش و فناوری/

رونمایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از ایمپلنت‌های متخلخل دندان

عضو هیئت علمی مواد و متالورژی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: این ایمپلنت‌ها به‌دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ای که در آنها به‌کار رفته است با بدن انسان سازگاری بیشتری دارد و نمونه داخلی آن قابل رقابت با مشابه خارجی است.

رونمایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از ایمپلنت‌های متخلخل دندانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احمد مولودی عضو هیئت علمی مواد و متالورژی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در مراسم رونمایی از ایمپلنت‌های متخلخل دندان، در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی توسط جهاددانشگاهی خراسان رضوی، به شرح تفاوت‌ ایمپلنت‌های رایج و متخلخل پرداخت و اظهار کرد: ایمپلنت‌های رایج که امروز در اختیار عموم وجود دارد به‌دلیل به‌کارگیری سطح سرب و تیتانیوم در مواد اولیه ساخت آن، باعث می‌شود استخوان ایمپلنت را نپذیرفته و پس بزند، گاهی اوقات با لق شدن ایمپلنت نیز مواجه می‌شویم و ممکن است که ایمپلنت پس از گذشت چند سال کارایی خود را از دست بدهد.

وی افزود: تکنولوژی اخیر سطح ایمپلنت‌ها را متخلخل کرده و ساختار سلولی ایجاد می‌کند که تکنولوژی بسیار بالایی دارد و با بدن انسان سازگار است، این پروژه پس از گذشت ۵ سال به پایان رسید و از نظر کیفیت و سازگاری با نمونه مشابه خارجی رقابت می‌کند و در حال تجاری‌سازی است.

مولودی ادامه داد: ایمپلنت باید دارای برخی الزامات پزشکی بوده که با بدن انسان سازگار باشد، به این معنی که غیرسمی و حساسیت‌زدا باشد که در این نوع ایمپلنت این مورد لحاظ شده و هزینه آن یک دهم نمونه مشابه خارجی است.

عضو هیئت علمی مواد و متالورژی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از یک میلیون عمل ایمپلنت در سال خبر داد و گفت: تقریباً تمام ایمپلنت‌ها از خارج کشور با قیمت بالایی وارد می‌شود که موجب شده افراد در قشرهای پایین‌تر توانایی تهیه آن را نداشته باشند. علاوه بر ممانعت از خروج ارز از کشور موجب افزایش کارآفرینی شده و ایمپلنت‌هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب در کشور عرضه می‌شود.

وی در خصوص چالش‌های اصلی تجاری‌سازی محصولات پزشکی بیان کرد: یکی از مشکلات تجاری‌سازی وجود بازار رقابتی محصولات این چنینی است، اما جهاددانشگاهی می‎‌تواند ارگانی باشد که محصول را تولید و نیاز مردم را رفع کند. هنگامی که محصولی داخل کشور تولید می‌شود صادرات این محصول نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha