استقبال از غرفه ایران در بازار خیریه قزاقستان
کد خبر: 4104899
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

استقبال از غرفه ایران در بازار خیریه قزاقستان

فعالیت‌های غرفه ایران در بازار خیریه دیپلماتیک آستانه 2022 در قزاقستان با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بازار خیریه دیپلماتیک آستانه 2022 یکشنبه، 13 آذرماه با حضور عموم مردم قزاقستان و کشورهای خارجی در هتل «ردیسون» آستانه برگزار شد.

در این دوره از بازار خیریه، 41 سفارتخانه و سازمان بین‌المللی و تعدادی از مؤسسات قزاقی، دانشگاه‌های نظربایف، کازگیو و 22 مدرسه از سراسر قزاقستان غرفه‌هایی را برپا کردند و به ارائه محصولات فرهنگی، هنری و خوراک کشور متبوع خود پرداختند.

غرفه جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ریزی سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در آستانه یکی از زیباترین و پر رونق‌ترین غرفه‌های این بازار بود که توانست با ارائه محصولات فرهنگی و هنری، صنایع دستی، شیرینی و غذاهای متنوع ایرانی، تصویری زیبنده فرهنگ اصیل و متنوع ایرانی ـ اسلامی کشورمان را بازتاب دهد.

از میان سایر کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در این بازار خیریه، کشورهای آذربایجان، پاکستان، الجزایر، اندونزی، مالزی، مصر  حضور مناسبی در این رویداد داشتند.

در حاشیه این بازار خیریه، علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان با تعدادی از ایرانیان مقیم دیدار کرد.

‌این بازار فرصتی را فراهم می‌کند تا ضمن برگزاری یک رویداد فرهنگی بین‌المللی، کمک‌های لازم برای حمایت از کودکان و نوجوانان معلول، سالمندان و مردم کم‌بضاعت قزاقستانی را فراهم آورند.

انتهای پیام
captcha