برپایی مراسم چهلمین روز شهدای حرم شاهچراغ(ع) همراه با بزرگداشت شهید محراب
کد خبر: 4104768
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
در شیراز انجام می‌شود؛

برپایی مراسم چهلمین روز شهدای حرم شاهچراغ(ع) همراه با بزرگداشت شهید محراب

مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) همراه با سالگرد شهادت شهید محراب، شهید آیت‌الله دستغیب، امام جمعه فقید شیراز و سالگرد شهادت شهید سرلشکر استوار محمودآبادی، سردار مدافع حرم با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم بیانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس امروز، 14 آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حرم شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: قریب 40 روز از حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌گذرد که در آن 13 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

وی افزود: مراسم چهلمین روز شهادت این شهدای بزرگوار در روز پنج‌شنبه، 17 آذرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و مداحی حاج صادق آهنگران برگزار خواهد شد.

بیانی اظهار کرد: از 13 شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، 6 شهید در حرم مطهر، یک شهید در فسا، یک شهید در مرودشت، یک شهید در کرمان، یک شهید در همدان، یک شهید در تهران و دو شهید کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپرده شدند که این مراسم با حضور خانواده‌های آنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اظهار کرد: همچنین همزمان با مراسم چهلم شهدای شهاچراغ(ع) دو مراسم دیگر به صورت مشترک برگزار خواهد شد. یکی بزرگداشت سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز است که بعد از پایان مراسم دعای کمیل در شبستان امام خمینی(ره) به یاد این شهید بزرگوار قرائت خواهد شد و دیگری بزرگداشت سالگرد شهادت سرلشکر استوار محمودآبادی، از فرماندهان مدافع حرم است.

وی با بیان اینکه همچنین به مناسبت 20 آذرماه سالروز شهادت شهید دستغیب، مراسم بزرگداشتی در همین روز در مسجد شهید دستغیب معالی‌آباد برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر این‌ها به مناسبت سالگرد شهادت این شهید بزرگوار ششمین دوره مسابقه کتابخوانی «راه روشن» برگرفته از کتاب نفس مطمئنه شهید آیت‌الله دستغیب برگزار می‌شود.

بیانی همچنین به در پیش‌رو بودن سالگرد شهادت سردار دل‌ها اشاره کرد و برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی آثار هنرمندان شاهد و ایثارگر منطقه 4 کشور در رشته‌های عکاسی، نقاشی، نقاشی خط و خوشنویسی از 6 استان فارس، کرمان، کهگیلویه وبویراحمد، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان را از جمله برنامه‌های این مناسبت برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه در نمایشگاه مذکور 200 اثر به نمایش عموم درخواهد آمد، گفت: همچنین بدین مناسبت مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فرهنگی ادبی هنری «عبدالله»، ویژه گرامیداشت شهید عبدالله اسکندری، از فرماندهان مدافع حرم برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اشاره کرد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به لحاظ آمار جامعه ایثارگری یکی از پرتعدادترین بنیادهای کشور است و جمعیت مخاطب آن معادل 7 استان کشور است.

بیانی اضافه کرد: در استان فارس 42 هزار جانباز از 5 تا 70 درصد مربوط به ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و جهادکشاورزی و قریب 14 هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است. همچنین قریب 2 هزار و 239 آزاده که 4 نفر از آنان بانو هستند، در استان فارس وجود دارد.

انتهای پیام
captcha