برگزاری آزمون نهضت قرآن‌خوانی در 19 دستگاه دولتی فارس
کد خبر: 4104745
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

برگزاری آزمون نهضت قرآن‌خوانی در 19 دستگاه دولتی فارس

معاون آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس از برگزاری آزمون تعیین سطح نهضت قرآن‌خوانی دستگاه‌های دولتی این استان خبر داد و گفت: تاکنون 3 هزار و 244 نفر از مدیران و کارکنان دستگاه‌های استان فارس در این آزمون شرکت کرده‌اند.

نشست خبری نهضت قرآن‌خوانی ادارات فارس، استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، رضا جوان‌بخت، معاون آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس امروز، 14 آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به اجرای طرح نهضت قرآن‌خوانی ادارات استان گفت: حسب دستور استاندار فارس این طرح در زمره دوره‌های آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: طبق قانون به منظور ارتقای سطح کارکنان و مدیران دستگاه‌های دولتی، تمام کارکنان دولت موظف هستند در طول سال بین 40 تا 160 ساعت دوره آموزشی و مدیران بین 60 تا 200 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت را بگذارنند لذا سازمان مدیریت یک تقویم آموزشی دارد که در طول سال کارکنان در سامانه الکترونیکی ثبت‌نام کرده و در کلاس‌های آموزش ضمن خدت شرکت می‌کنند.

جوان‌بخت با یادآوری اینکه دوره‌های ضمن خدمت در ایام شیوع کرونا به صورت مجازی و امسال هم به صورت حضوری برگزار شده و می‌شوند، گفت: برای طرح نهضت قرآن‌خوانی در ادارات فارس آزمون سطح‌بندی برگزار می‌شود تا مشخص شود هر کسی در چه سطحی باید آموزش ببیند یا اینکه امتیاز آموزشی دریافت کند.

معاون آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با یادآوری اینکه دوره طرح مذکور به صورت رایگان اجرا می‌شود تا تمام کارکنان بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: علاوه بر دوره قرآن‌خوانی دوره‌های دیگری هم ضمن خدمت برگزار می‌کنیم.

وی برپایی دوره‌های مبارزه با فساد اداری، مدیران جهادی و غیره را از دیگر دوره‌های این سازمان در سال جاری اعلام کرد و گفت: تاکنون 19 دستگاه در طرح نهضت قرآن‌خوانی آزمون سطح‌بندی را برگزار کرده‌اند و تاکنون توانسته‌ایم برای 3 هزار و 244 نفر از مدیران و کارکنان استان آزمون تعیین سطح برگزار کنیم که از این تعداد یک هزار و 591 نفر زن و یک هزار و 653 نفر مرد هستند.

معاون آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه به پذیرفته‌شدگان در این آزمون گواهی آموزشی اعطا می‌شود، گفت: برای کسانی که در این آزمون نمره لازم را کسب نکنند، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شرکت در این دوره‌ها الزامی است، گفت: هم‌اکنون 130 هزار نفر کارمند دستگاه‌های دولتی در استان فارس وجود دارد که از این تعداد 70 هزار نفر در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند. 60 هزار نفر مابقی هم تنها مربوط به شیراز نیستند بلکه در سطح استان فارس فعالیت دارند و از این تعداد تاکنون آزمون سطح‌بندی برای 3 هزار و 244 نفر برگزار شده است.

جوان‌بخت با یادآوری اینکه دوره مذکور فعلاً در شیراز برگزار می‌شود و بعد از آن در سطح شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد، گفت: این دوره به عنوان پایه ورود کارکنان و مدیران به بحث قرائت قرآن و بعد از آن ترویج فرهنگ قرآنی، مدیریت در نهج‌البلاغه، توسعه فرهنگ قرآنی و غیره است تا مدیران بتوانند به صورت عملیاتی با آموزه‌های قرآن آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha