اعتماد اجتماعی را احیا کنیم
کد خبر: 4104514
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

اعتماد اجتماعی را احیا کنیم

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت اعتماد اجتماعی گفت: امروز در بازار و جامعه ما یکرنگی، صداقت و اعتماد کمرنگ شده است لذا باید دست در دست هم داده و به روزهایی برگردیم که کاسبان حقیقتا حبیب‌الله بودند و مجدداً اعتماد اجتماعی را ایجاد کنیم.

تقدیر از کاسبان قدیمی بافت تاریخی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 13 آذرماه در نخستین برنامه تقدیر از کاسبان قدیمی بافت تاریخی شیراز با عنوان «دوست خدا» که در مسجد آقاباباخان شیراز برگزار شد، گفت: امروز جامعه ما تشنه جوانمردی و ایثار است که کاسبان قدیمی از سابق بنیانگذار آن در شیراز بوده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز در بازار و جامعه ما یکرنگی، صداقت و اعتماد کمرنگ شده است لذا باید دست در دست هم داده و به روزهایی برگردیم که کاسبان حقیقتا حبیب‌الله بودند و مجدداً اعتماد اجتماعی را ایجاد کنیم.

مشفقیان خطاب به کاسبان تصریح کرد: اگر روح اعتماد و جوانمردی از بازار رخت بربندد از شهر هم می‌رود، پس اگر بخواهیم که شهری همدل و فرهنگی داشته باشیم باید از بازار شروع کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز در ادامه سخنان خود گفت: دومین دهه گردشگری مذهبی را با محوریت میراث معنوی، مردمان کلانشهر شیراز و همچنین سنت‌هایی که از دیر باز وجود داشته و حال رو به فراموشی رفته برگزار کردیم.

 وی یادآور شد: در گذشته کاسبان از ارکان اصلی محلات بودند، به گونه‌ای که با وضو برای کسب روزی می‌آمدند و درد یک محله را به دوش می‌کشیدند و البته هنوز هم هستند چنین افرادی که میراث شهر هستند.

مشفقیان با اشاره به اینکه یکی از چیزهایی که به جد مورد توجه قرار دادیم جمله مبارکه «الکاسب حبیب الله» بوده است، گفت: واژه دوست خدا زیبنده کسانی است که امروز درد مردم را در محله‌ها و بافت تاریخی بیشتر حس می‌کنند، افرادی که مغازه‌شان رکن یک محله بوده و اساساً جاذبه‌های گردشگری ما هم می‌توانند باشند.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با تأکید بر اینکه این نام‌ها و اینگونه افراد باید حفظ شوند، افزود: ما در حال از دست دادن سنت مدیریت انسان‌محور هستیم که با ارتقای بضاعت فرهنگی خود باید به ارزش‌های بافت تاریخی خود پی ببریم چرا که بافت تاریخی ما تنها این طاق و ستون‌ها نیستند بلکه مردمانی هستند که نام شیراز را بر قله افتخار نگه داشتند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از 15 نفر کسبه قدیمی بافت‌های مختلف تاریخی شیراز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha