خدمت به خانواده شهدا الگویی معنوی در جامعه می‌سازد
کد خبر: 4104453
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

خدمت به خانواده شهدا الگویی معنوی در جامعه می‌سازد

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به خانواده ایثارگران را یک احساس مسئولیت اجتماعی جدی دانست و گفت: خدمت به خانواده شهدا و جانبازان به‌عنوان انسان‌های برگزیده تاریخ الگویی معنوی در جامعه می‌سازد.

حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثاران استان، حجت‌الاسلام شکری، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه، ۱۲ آذرماه در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه هدف از تشکیل بنیاد شهید خدمت به انسان‌هایی است که در قبل و حین انقلاب مجاهدت کرده و شهید و جانباز شده بودند، اظهار کرد: هدف بنیاد ارائه خدمات فرهنگی، هدایتی و اجتماعی به جامعه ایثارگری بود.

وی با تأکید بر اینکه برای حضرت امام(ره) رسیدگی به پیشکسوتان انقلاب بسیار مهم بود، افزود: خدمت به جامعه ایثارگری باید برای رفع مشکلات آنان باشد، ما هویتی جز خدمتگذاری به خانواده ایثارگران نداریم و این مهم باید یک سیاست اصلی برای ما باشد؛ این رسالت برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و ارتقا معنویت در بین خانواده شهدا و کارکنان بنیاد شهید باید محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه ارائه خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر علاوه‌ بر وظیفه کاری باید برگرفته از عمق وجود ما نیز باشد، گفت: باید با طیب خاطر و شوق و علاقه این خدمت را عرضه کنیم و خود را در این مسیر صاحب ثواب‌های بیکران الهی بدانیم.

شکری گفت: در یک جنگ تمام عیار جهانی، دشمن آتشی را علیه ملت و ملک ایران به راه انداخت که رزمندگان ما مردانه پای آن ایستاده‌اند و جنگ را با افتخار به پیروزی رساندند و از این رو وقتی می‌گوییم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جنبه امنیتی دارد یعنی اینکه باید این فرهنگ بماند تا آیندگان ما بمانند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه چرا دشمن امروز به ما حمله نمی‌کند گفت: در فرهنگ ایران اسلامی رهبر ما آن نوجوان 13  ساله‌ای است که زیر تانک می‌رود و آن را منفجر می‌کند و دشمن از این فرهنگ می‌ترسد. وقتی دشمنان می‌دانند که ایرانی‌ها تا این اندازه جانباز هستند نمی‌توانند به ما حمله کنند. امروز دشمن از روحیه سلحشوران، دانش نخبگان و ولایتمداری مردم واهمه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به خانواده ایثارگران را یک احساس مسئولیت اجتماعی جدی دانست و افزود: خدمت به خانواده شهدا و جانبازان به‌عنوان انسان‌های برگزیده تاریخ، الگویی معنوی در جامعه می‌سازد.

شکری با اشاره به حرکت و قیام میرزا کوچک جنگلی که هم با خودی‌هایی که نمی‌فهمیدند دشمن کیست و هم با روس و انگلیسی‌هایی که ایران را مستعمره خود می‌دانستند جنگید، تصریح کرد: این سلحشور گیلانی که در کوهستان های خلخال سرش را از تن جدا کردند، آینده نگر و عالم بود که حاضر نشد برای روس و انگلیس نوکری کند چراکه عزت، کرامت انسان‌ها و آینده مردمش برایش مهمتر بود.

این مقام مسئول افزود: باید بدانیم که ما در دو خط شیطانی و رحمانی، خط مقاومت و وادادگی در کجا قرار داریم و چه چیزهایی در جامعه ما پیش رونده و چه چیزی پس رونده هستند و در این بین جایگاه خود را در این جریان بازشناسی کنیم.

وی اظهار کرد: هر چقدر بتوانیم در جایگاهی که هستیم مانند دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها، مدارس، ادارات و مساجد و... عمل صالح و خدمت صادقانه انجام دهیم و در عین حال عیب‌پوش جامعه باشیم و آن را اصلاح کنیم تا نقش خود را در گسترش تمدن بزرگ و تاریخی اسلام به درستی ایفا کنیم.

انتهای پیام
captcha