دانش‌آموزان معلول یاسوجی تجلیل شدند
کد خبر: 4104433
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

دانش‌آموزان معلول یاسوجی تجلیل شدند

دانش‌آموزان معلول یاسوجی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج برگزار شد، تجلیل شدند.

مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 13 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در یاسوج، گفت: معلولیت محدودیت نیست و روز جهانی معلولان فرصتی است تا نگاه جامعه نسبت به حقوق این قشر از جامعه بیش از گذشته معطوف شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان معلول گرچه در زندگی محدودیت‌هایی دارند، افزود: اما در برخی عرصه‌ها همچون عرصه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی و مهارتی استعداد و توانی بالقوه دارند و نشان داده‌اند که می‌توانند با غلبه بر این محدودیت‌ها نام و پرچم پرافتخار کشور را در میادین ملی و بین‌المللی به اهتزار درآورند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد با تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند آموزش و پرورش استثنایی استان در توجه به دانش‌آموزان معلول، بیان کرد: آموزش و پرورش استثنایی به‌عنوان متولی امر آموزش و توان بخشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیش از گذشته برای خدمت‌رسانی به معلولان تلاش کند.

عزت‌خواه با بیان اینکه معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه از حقوقی برخوردار هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: براساس آموزه‌های دینی به تفاوت‌های فردی و مقوله معلولیت توجه شده و در این خصوص پیام‌های ارزشمندی برای کاربردی کردن آنها وجود دارد.

همچنین، حسین دولت‌دوست، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: معلولان به حق مصداق بارز حکمت و رحمت هستند که چنانچه به حکمت برخی از توانشان کاسته شده است، به رحمت درهای بی‌شمار دیگری به توانمندی‌شان افزوده شده است. معلولان بخشی از آحاد جامعه ما هستند و باید از فکر و اندیشه خود معلولان در رفع مشکلات آنها استفاده کرد.

وی اقدامات آموزش و پرورش استثنایی برای معلولان را تشریح کرد و از همه مسئولان خواست تا با مشارکت در پشتیبانی و حمایت از کودکان و دانش‌آموزان معلول یاری‌گر این مجموعه باشند.

همچنین، حسن حکمتیان، فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این همایش بر اهمیت توجه به معلولان استان به‌ویژه دانش‌آموزان معلول تأکید کرد و ادامه داد: معلمان فرماندهان جهاد تبیین هستند و در شرایط کنونی رسالت خطیری بر عهده دارند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم باشکوه از دانش‌آموزان با نیاز ویژه و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان که در رشته‌های مختلف مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی سراسر کشور مقام کسب کرده بودند و همچنین اعضای کمیته توسعه پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی استان تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha