افتتاح فرهنگسرای ویژه معلولان در شیراز
کد خبر: 4104269
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷

افتتاح فرهنگسرای ویژه معلولان در شیراز

طی مراسمی فرهنگسرا یاران ویژه معلولان با حضور جمعی از مسئولان استان فارس به بهره‌برداری رسید.

افتتاح فرهنگسرای ویژه معلولان، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم افتتاحیه فرهنگسرای یاران ویژه معلولان امروز، 12 آذرماه با حضور جمعی از مسئولان استان فارس و شهر شیراز برگزار شد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در این مراسم گفت: در این کلان‌شهر 55 هزار فرد توان‌خواه زندگی می‌کنند که باید برای رفع نیازهای آن‌ها کوشش کرد.

وی با تقدیر از حضور توان‌خواهان، شهروندان و مسئولان ارشد استان در این آیین افزود: همزمان با روز جهانی معلولان دورهم جمع شدیم تا در قالب شورا و شهرداری میزبان شما بزرگواران باشیم.

اسدی با اشاره به اینکه حدود دو ماه پیش در پارک مجاور این فرهنگسرا جلسه‌ای برگزار شد و در آن جلسه برای تکمیل و تجهیز این فرهنگسرا تصمیم‌گیری شد، اظهار کرد: در آن زمان خبری از زیرساخت‌هایی همچون رمپ، صندلی، سیستم صوتی، سیستم نورپردازی، دکور، دیوار، موکت و ... نبود؛ اما بنا بر تأکید نماینده جامعه معلولان و رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورا، با وجود مشکلات مالی کار تکمیل و تجهیز فرهنگسرا شروع شد..

شهردار شیراز اظهار کرد: برای این پروژه در حدود 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز بود و باهمت کلیه همکاران در معاونت‌های فنی و عمرانی، معاونت فرهنگی، شهرداری منطقه 2 و شرکت شهر راز این کار به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه در آن زمان تعهد دادیم که این پروژه در دوازدهم آذرماه و هم‌زمان با روز جهانی معلولان به بهره‌برداری برسد، ابراز خرسندی کرد: باوجود همه مسائل، به لطف خداوند و نیت خیر همه معلولان به این عهد وفا شد.

 اسدی بهره‌برداری از این فرهنگسرا و سالن آمفی‌تئاتر آن‌که متناسب با وضعیت توان‌خواهان طراحی‌شده است را پیشکش شهرداری به جامعه توان‌خواهان توصیف کرد و گفت: امیدواریم این کار شروعی باشد برای ارائه خدمات بیشتر و باکیفیت‌تر به این بخش از جامعه بزرگ شیراز باشد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در این کلان‌شهر 55 هزار فرد توان‌خواه زندگی می‌کنند، گفت: امروز به یُمن وجود این عزیزان شاهد افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی 40 پروژه به ارزش 2 هزار و 325 میلیارد ریال بودیم؛ این در حالی است که روز پنجشنبه، دهم آذرماه نیز در 40 محله شیراز 77 پروژه‌ محرومیت‌زدایی به ارزش 5 هزار و 108 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: علاوه بر این‌ها در طول یک ماه اخیر نیز 29 پروژه به ارزش هزار و 950 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و یا افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

اسدی با تأکید بر اینکه با لطف خدا، همت کارکنان شهرداری و حمایت‌های بی‌دریغ شورای شهر شیراز توانستیم 146 پروژه را به ارزش 9 هزار و 383 میلیارد ریال را افتتاح و کلنگ‌زنی کنیم، گفت: همه این‌ها ادای دِینی است که بر عهده مدیریت شهری و شورای شهر شیراز نسبت به شهروندان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از برنامه‌های آتی شهرداری شیراز نیز اشاره کرد و افزود: 26 آذرماه همزمان با روز حمل‌ و نقل نیز عملیات اجرایی فاز دو خط دوم مترو از فلکه گاز تا میدان گلستان (کلبه سعدی) شروع می‌شود و بر اساس وعده‌ای که با پیمانکار پروژه داریم این خط نیز باید ظرف 30 ماه به بهره‌برداری برسد؛ علاوه بر این در دهه فجر نیز فاز یک خط دوم مترو شیراز از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید و فرایند مسافر گیری را آغاز می‌کند.

شهردار شیراز با قدردانی از همه شهرداران و اعضای شوراهای گذشته و همه‌کسانی که از ابتدا تاکنون چنین ایده‌هایی را در ذهن داشته و آن‌ها را پیاده‌سازی کرده‌اند، گفت: درواقع این پروژه‌ها محصول کار مشترک همه متصدیان مدیریت شهری درگذشته و حال است و امیدوارم این همدلی و اتفاق‌نظر که در شهر شیراز وجود دارد استمرار داشته باشد و ما شاهد پروژه‌های بیشتر و بزرگ‌تری برای مردم این کلانشهر باشیم؛ چراکه ما شأنی جز خدمت به مردم نداریم.

اسدی در جمع‌بندی سخنان خود با اشاره به اینکه ما در مناطق دو، سه، چهار، پنج، شِش، هفت و یازده؛ پروژه داشتیم، بیان کرد: از این میان آن‌ها تنها به سه منطقه به نمایندگی از بقیه مناطق سرکشی کردیم و جا دارد از شهردار منطقه 4 که پارک پرستو را بااعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد ریال و با مساحت 42 هزار مترمربع به بهره‌برداری رساندند، قدردانی کنیم.

وی همچنین با اشاره به کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی شماره 7 در منطقه دو شهرداری بیان کرد: در منطقه 11 نیز یک باب سالن کتابخانه و قرائت‌خانه کلنگ‌ زنی شد و خاک‌برداری آن به پایان رسید.

شهردار شیراز در پایان از بهسازی بوستان ویژه توان‌خواهان به ارزش 11 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این بوستان یکی از استانداردترین بوستان‌هایی است که افراد توان‌خواه می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha