فارس مهیای میزبانی اجلاسیه سراسری نماز می‌شود
کد خبر: 4104146
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

فارس مهیای میزبانی اجلاسیه سراسری نماز می‌شود

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور نماز با اشاره به میزبانی این استان در اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزان گفت: به منظور میزبانی هرچه بهتر، برنامه‌‌های مختلفی در طول سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود.

حسینعلی معزی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارسحسینعلی معزی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور نماز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش فارس میزبانی اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزان را به عهده گرفته است، گفت: این اجلاسیه با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ازجمله استانداری و نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان و غیره برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی اجرای این جلاسیه را ایجاد حساسیت و ترغیب بیشتر مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان و فرهنگیان به بحث نماز و ایجاد انس و الفت بیشتر جامعه هدف با این فریضه الهی عنوان کرد و افزود: برای این اجلاسیه یکسری برنامه‌ریزی‌ها در طول سال تحصیلی جاری انجام شده است.

معزی با بیان اینکه برای برگزاری اجلاسیه سراسری، اجلاسیه‌های نماز به ترتیب در سطح کلاس، مدارس، شهرستان، استان و در نهایت اجلاسیه کشوری برگزار خواهیم کرد، گفت: اجلاسیه نماز در آذرماه جاری از سطح کلاس‌ها آغاز می‌شود و در نهایت در هفته آخر آذرماه در تمام مدارس استان به اجرا درخواهد آمد.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور نماز اظهار کرد: همچنین در دهه فجر در شهرستان یک اجلاسیه نماز برگزار شده و چهره‌های موفق آن به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند و اجلاسیه استانی هم در هفته تعلیم و تربیت که اسفندماه جاری است، برگزار خواهد شد که برنامه‌ریزی شده است تا در این اجلاسیه از 18 گروه ممتاز در بحث نماز تجلیل و تقدیر شود.

وی زمان برگزاری اجلاسیه سراسری نماز را اردیبهشت‌ماه سال 1402 و در هفته بزرگداشت مقام معلم اعلام کرد و گفت: در این اجلاسیه برگزیدگان نماز از سراسر کشور به شیراز خواهند آمد و طبق برنامه زمان‌بندی اجلاسیه برگزار خواهد شد.

معزی با بیان اینکه در این اجلاسیه‌ها افراد فعال در حوزه نماز در سطح مدارس اعم از دانش‌آموزان، دبیران، معلمان، مدیران و معاونان و حتی کادر اداری تجلیل خواهند شد، گفت: همچنین در سطوح بعدی از افرادی که فعالیت بیشتری در کمک‌رسانی به آموزش و پرورش برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز دارند، از جمله خیرانی که در ساخت و ساز و تجهیز نمازخانه‌ها همکاری دارند و مسئولان اعم از فرمانداران و ائمه جماعاتی که به صورت ویژه در این حوزه فعالیت دارند، به عنوان یک الگو مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه نماز اولویت اول این اداره‌کل قرار گرفته است، گفت: در همین راستا تلاش می‌کنیم تا با تلاش فزون‌تری عوامل مؤثر در تربیت دانش‌آموزان در 4 حیطه آموزش نماز، تبلیغ و ترویج نماز و تأمین مقدمات نماز و تبیین و درونی‌سازی نماز را شناسایی و تقویت کنیم.

وی بر ضرورت شناسایی شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به مساجد متناسب با سن و نیازهای آن‌ها با مشارکت هیئت امنای مساجد تأکید کرد و گفت: در همین راستا در مدارس به بحث اقامه نماز جماعت تأکید فراوانی داریم تا در هنگام نماز همه فعالیت‌های مدرسه به مدت نیم ساعت تعطیل شده و همه همکاران و دانش‌آموزان اهتمام خود را نسبت به برگزاری نماز جماعت معطوف دارند.

معزی اظهار کرد: علاوه بر این در اداره‌ کل آموزش و پرورش فارس برنامه‌ریزی شده است تا جلسات اداری حتماً 10 دقیقه قبل از اذان به منظور شرکت در نماز جماعت تعطیل شوند.

وی بازدید از وضعیت نمازخانه‌های مدارس و تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها، برپایی مسابقات کتابخوانی نماز و دوره‌های آموزشی شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز برای جمعی از فرهنگیان، تجلیل از فعالان برتر آموزش قرائت و انشای نماز، اجرای تبلیغات گسترده برای برگزاری مسابقات اذان، احکام و انشای نماز و غیره را از دیگر فعالیت‌های درنظر گرفته شده این اداره‌کل به منظور میزبانی اجلاسیه سراسری نماز عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha