بیشترین میزان تردد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد است
کد خبر: 4103946
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

بیشترین میزان تردد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد است

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: براساس آمار سهم تردد زائران با وسائل نقلیه عمومی کاهش و تردد با وسیله شخصی در حال افزایش است به گونه‌ای که ۷۰درصد زائران دهه آخر صفر امسال با وسیله شخصی به مشهد سفر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط‌ عمومی استانداری خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی، 10 آذرماه در نشست پیش‌نویس سند محتوایی و الزامات میزبانی زائران بارگاه منور رضوی در نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد: باید شرایط ارائه خدمات در مسیرهای جاده‌ای منتهی به شهر مشهد متفاوت و بهتر از شرایط کنونی شود.

وی ادامه داد: زائر در مسیر جاده‌ای، توقف بیشتری دارند و باید جایگاه پمپ بنزین، مجتمع‌های بین راهی و ایستگاه موقت استراحت، برای ارائه خدمات به زائران بیشتر از گذشته وجود داشته باشد. این در حالی است که در کنار خدمت‌رسانی به زائران، باید موضوع برنامه‌های فرهنگی متناسب با مفهوم زیارت نیز به خوبی ارائه شود.

معاون استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به زائران، اضافه کرد: با توجه به اینکه نیمه شعبان و میلاد حضرت قائم(عج) در روز ۱۷ اسفند‌ماه سال جاری است، پیش‌بینی می‌شود، اولین بازه زمانی ورود زائران نوروزی به مشهد نیز از این تاریخ آغاز شود.

گنابادی‌نژاد گفت: از سوی دیگر آغاز ماه مبارک رمضان نیز در پنجم فروردین 1402 است و این موضوع باعث می‌شود تا شرایط خدمت‌رسانی نسبت به سال‌های گذشته دارای تفاوت باشد. در نوروز شرایط آب و هوایی از گرما تا بارش برف در مشهد تجربه شده است و دستگاه‌های مسئول باید آمادگی به خدمت‌رسانی در تمام شرایط را داشته باشند.

معاون استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: لازم است اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در خصوص شرایط بهداشتی صورت پذیرد و از دیگر سو تأمین نیاز دارویی و حضور پزشکان متخصص با توجه به تعطیلی برخی از مراکز خدمات بهداشتی از هم اکنون برنامه‌ریزی شود.

گنابادی‌نژاد با اشاره به خدمات‌رسانی متفاوت در دهه آخر صفر و نوروز، اظهار کرد: در دهه آخر صفر بیشتر زائران با هدف زیارت به سمت مشهد حرکت می‌کنند، اما در ایام نوروز، قبل و یا بعد از زیارت، سایر نقاط سیاحتی استان‌های دیگر نیز مورد توجه آنها خواهد بود و باید ارائه محتوای مناسب از مبدأ برای آنها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
captcha