بحران آب در 400 روستای فارس همچنان ادامه دارد
کد خبر: 4103855
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

بحران آب در 400 روستای فارس همچنان ادامه دارد

استاندار فارس با بیان اینکه سال گذشته یک هزار روستای استان دچار تنش یا بحران کم آبی بودند که تلاش بسیج سازندگی و آبفا برای رفع این بحران موجب امید شده است، گفت: هنوز ۴۰۰ روستای دیگر داریم که برای تابستان ۱۴۰۲ مشکل خواهیم داشت.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، ۱۰ آذرماه در مراسم اولین جشن آبرسانی به ۱۱۰ روستای فارس و آئین بهره‌برداری از ۶۵۶ پروژه‌ عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس که در سالن کوثر پادگان امام حسین(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به پیشتاز بودن بسیج و سپاه در عرصه‌های مختلف گفت: بسیج و سپاه در عرصه‌های عمران و آبادانی، دوران کرونا، طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون‌، آبرسانی و... تلاش‌های بسیاری انجام دادند.

وی با یادآوری اینکه استان فارس ۹ سال است که دچار خشکسالی شده است، اظهار کرد: سال گذشته یک هزار روستای دارای تنش یا بحران آبی داشتیم که تلاش‌ها و همکاری بسیج سازندگی، آبفای استان فارس و سپاه باعث امیدواری مردم می‌شد.

استاندار فارس با بیان اینکه هنوز ۴۰۰ روستای دیگر داریم که برای تابستان ۱۴۰۲ مشکل خواهیم داشت، درخواست کرد که کمیسیون‌های مربوطه و آبفای کشور کمک کند تا مرحله دوم جهاد آبرسانی  نیز از استان فارس شروع شود.

ایمانیه با اشاره به مسئله اشتغال یادآور شد: از تبصره ۱۶ که وام‌های اشتغال با سود کم داده می‌شود، ۳۰ درصد از اعتبارات این تبصره را به بسیج سازندگی اختصاص دادیم که در راستای اشتغال حرکت خوبی اتفاق خواهد افتاد.

وی، طرح چهارشنبه‌های طلایی در راستای عفاف و حجاب، طرح مبارزه با اعتیاد در روستاها، کمک به راه‌اندازی اردوگاه شماره ۲ معتادان متجاهر و...  را از جمله فعالیت‌های فرهنگی سپاه فجر استان برشمرد.

استاندار فارس در پایان خواستار حمایت از تیم فجر سپاسی شیراز شد و افزود: کمک به تنظیم بازار و نظارت به آن توسط بسیج اقشار در چند ماه اول سال و همچنین حفظ امنیت از جمله فعالیت‌های سپاه و بسیج استان است.

انتهای پیام
captcha