برپایی 200 موکب هیئات مذهبی در فارس طی ایام فاطمیه
کد خبر: 4103852
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

برپایی 200 موکب هیئات مذهبی در فارس طی ایام فاطمیه

نماینده ولی فقیه در فارس از برپایی 200 موکب توسط هیئات مذهبی در سطح استان فارس به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد و گفت: شیراز در برگزاری ایام فاطمیه توانسته است یک حرکت فرهنگی مذهبی اصیل و عمیق رقم بزند.

برپایی بیش از 200 موکب هیئات مذهبی فارس در ایام فاطمیهبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 10 آذر در همایش پرچمداران فاطمی که با حضور هیئات مذهبی در  سالن همایش‌های شهر شیراز برگزار شد، با اشاره به در پیش رو بودن ایام فاطمیه گفت: این فرصت خوبی هم برای انجام اقدامات لازم و برنامه‌ریزی برای ایام فاطمیه است و فاطمیه اول با چهلمین روز شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) همزمان شده است که باید در اجرای برنامه‌های مناسبتی این ایام سنگ در سومین حرم اهل بیت(ع) تمام بگذاریم.

وی بر لزوم انجام اقدامات مخلصانه مذهبی هم تاکید کرد و گفت: پسر موسی‌بن جعفر (ع) مهمان شیرازی‌هاست و نباید در شهر ما احساس تنهایی کند و شب جمعه آینده باید با برگزاری مراسم مذهبی و برنامه‌های مختلف این ایام سومین حرم اهل بیت(ع) بودن را به رخ تمامی جهانیان بکشیم و صحنه‌ای پرشور مانند تشییع و تدفین شهدای حرم حضرت شاهچراغ (ع) خلق کنیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به راه‌اندازی موکب‌های هیئات مذهبی شیراز اظهار کرد: هیئات مذهبی فعال شیراز در ایام فاطمیه بیش از 200 موکب برپا خواهند کرد و شیراز در برگزاری ایام فاطمیه توانسته است یک حرکت فرهنگی مذهبی اصیل و عمیق رقم بزند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به اغتشاشات اخیر هم اشاره کرد و گفت: در این ایام برخی تظاهر به گناه کرده و برخی هم راه خود را جدا کردند و مردم ما به یاری خدا، موضعشان را نسبت‌ به افرادی که مخالف اسلام و مخالف نظام اسلامی هستند، مشخص کردند و هیئات مذهبی هم در این زمینه باید نقش‌آفرینی لازم را به انجام برسانند.

وی افزود: هیئات مذهبی باید تقویت شوند و نباید اجازه دهیم که این هیئات از نظر سنتی صدمه بخورند زیرا هیئات به‌ صورت سنتی موجب انسجام یک محله و بلکه موجب انسجام یک شهر هستند و نذورات، برافراشتن پرچم، علم و ... از اقدامات سنتی هیئات مذهبی است که باید تقویت شوند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اهمیت اثرگذاری فضای مجازی بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های مذهبی از ظرفیت فضای مجازی باید بهره مناسب گرفته شود و آموزش در این زمینه مهم است و فعالیت شبکه‌ای از هیئات مذهبی در فضای مجازی در انعکاس برنامه‌های مذهبی انجام شده نقش مطلوبی ایفا می‌کند که باید به آن توجه کنیم.

 

انتهای پیام
captcha