مشارکت 20 هزار روحانی در طرح امین
کد خبر: 4103844
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
آیت‌الله اعرافی خبر داد:

مشارکت 20 هزار روحانی در طرح امین

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از مشارکت حدود ۲۰ هزار روحانی در کشور در طرح امین خبر داد و گفت: این طرح از برنامه‌هایی است که با انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

عدم وجود محدودیت برای جذب مبلغین طرح‌های امین و هجرت در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز، 10 آذر در دیدار با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: برای ارتقای جایگاه کشور پیشنهاداتی داریم که به جهادی عمل کردن مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

وی با اشاره به اتمام 200 پروژه مربوط به حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر، افزود: 150 پروژه داریم که باید به اتمام برسند و پروژه‌های نیمه تمام در استان‌ها هم شناسایی شده‌اند که برای اتمام آن‌ها تلاش خواهد شد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به مصوبات سفر به استان فارس اظهار کرد: حدود 40 مصوبه سفر داریم که یکی از آن‌ها نداشتن سقف برای جذب مبلغین طرح‌های امین و هجرت است زیرا نیروهای شایسته در فارس برای حضور در این طرح‌ها فراوان هستند.

وی با اشاره به شمار روحانیون در طرح امین گفت: حدود ۲۰ هزار روحانی در کشور در طرح امین مشارکت دارند و این طرح از برنامه‌هایی است که با انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

آیت‌الله اعرافی از مشارکت 5 هزار روحانی در کشور در طرح هجرت هم خبر داد و گفت: در این طرح برای مشارکت 10 هزار روحانی در تلاش هستیم. در این طرح مانند طرح امین سقف تعداد مشارکت وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح 313 هم بیان کرد: فارس در طرح 313 که با مشارکت کمیته امداد و با هدف شناسایی نیازهای محرومان اجرا می شود، با 120 نفر رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به فعایت حوزه‌های علمیه استان‌ها در عرصه فعالیت بین‌المللی هم گفت: استان فارس نخستین استانی بوده است که بخش بین‌الملل در آن فعالیت دارد.

وی همچنین فعالیت بخش وقف و منابع پایدار حوزه علمیه را مطلوب و کارآمد دانست و اظهار کرد: وقف حوزوی یک ظرفیت فوق‌العاده به شمار می‌رود و برای احیای آن به حمایت نیاز است.

انتهای پیام
captcha