معرفی رئیس و دادستان جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی
کد خبر: 4103651
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

معرفی رئیس و دادستان جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی

کریم نوروزی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و اکبر عبدالله‌پور به عنوان دادستان نظامی جدید آذربایجان غربی معرفی شدند.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلحبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران 9 آذر در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح در صیانت و حفاظت اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و دستگاهی خیلی حساسی هست چرا که مربوط به دایره مسئولان امنیت کشور است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مصداق بارز زینت حاکمان و دژ مستحکم و پشتیبان امت و مردم هستند چرا که دل در گرو اسلام دارند و فرماندهی آن مجتهدی عالم و جامع‌الشرایط است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وظیفه صیانتی سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه صیانت و پیشگیری از انحراف احتمالی نیروهای مسلح را دارد و باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی و تعاملی اجازه نداد انحرافی در نیرو‌های مسلح اتفاق بیافتد.

حجت‌الاسلام پورخاقان در پایان به رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادستان نظامی توصیه کرد برای حفظ حقوق شهروندی و اقتدار نیروهای مسلح تلاش کنند و تعامل سازنده‌ای با شورای قضایی و شورای تامین استان با حضور فعالانه و هم‌اندیشی و هم‌فکری داشته باشد.

پیشگیری از وقوع جرم، اولویت اصلی سیستم قضایی است

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: اشراف و تسلط نیروهای مسلح به مرزها، ثبات و امنیت را برای استان به ارمغان آورده و توطئه‌های متعدد دشمنان در مرزهای آذربایجان غربی را ناکام گذاشته است.

محمدصادق معتمدیان افزود: علی‌رغم مرزهای طولانی آذربایجان غربی با کشورهای همسایه، با اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی، امروز استان از امنیت مناسب و بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه صیانت از مرزهای استان با وجود تمامی محدودیت‌ها، به صورت شبانه‌روزی تداوم دارد، خاطرنشان کرد: امروز سنگرهای دفاعی آذربایجان غربی، با اقتدار نیروهای مسلح از مرزها فراتر رفته و در عمق کشورهای منطقه برقرار شده است.

استاندار آذربایجان غربی نقش کلیدی اشراف اطلاعاتی به منطقه در پیشگیری از بسیاری از توطئه‌ها را نیز یادآور شده و افزود: با تعامل و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح، امنیتی و دستگاه قضایی آذربایجان غربی، توطئه‌ها علیه استان و کشورمان خنثی شده است.

وی در ادامه به همراهی و همکاری نیروهای مسلح در بحران‌ها و بلایای طبیعی چون زلزله و مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح همواره نقشی بی‌بدیل در همراهی با محرومیت‌زدایی و توسعه استان داشته‌اند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم، اولویت اصلی سیستم قضایی است، تصریح کرد: اقتدار حکیمانه نیروهای مسلح، نیازمند پشتیبانی قانونی و حقوقی بوده و در رسیدگی به تخلفات، حقوق شهروندی و احقاق حق همواره مورد توجه باشد.

معتمدیان همچنین به توطئه‌های اخیر جهت به اغتشاش کشیدن و ناامن سازی استان اشاره کرد و یادآور شد: با همدلی و اقدام به موقع نیروهای مسلح، امنیتی و قضایی، آرامش و امنیت کامل امروز در آذربایجان غربی برقرار است.

امنیت مطالبه جدی مردم است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: این مراسم به منظور تقدیر از دو خادم بزرگوار قضایی و معارفه دو خادم در عرصه احقاق حق و سنگر قضاوت در استان دلاور آذربایجان غربی، سرزمین رشادت‌های دلیرانه و مجاهدت‌های خاموش، سرزمین سرداران فاتح و امیران پیروز و محل عروج ۳۶۰۰۰ شهید گلگون است کفن که از خاک و ارزش‌های این نظام مقدس با ایثار و فداکاری جان خود را فدا کردند.

ناصر عتباتی ادامه داد: افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مکتبی و معنوی بودن آن است که تحت فرماندهی فقیه عالی‌قدر این نیرو را با دیگر نیروهای مسلح جهان متمایز می‌کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: مردم کشور به تک تک فرماندهان و سربازان این مرز و بوم افتخار می‌کنند که به عنوان دژ مستحکم و نفوذناپذیر نظام در مقابل توطئه‌های دشمنان که قصد بر هم زدن امنیت کشور داشته و دارند قاطعانه ایستاده‌اند و نقشه‌های آنان را مانند همیشه نقش بر آب می‌کنند.

وی تاکید کرد: امنیت خط قرمز ما و مطالبه جدی مردم است چرا که امنیت اساس و بستر همه فعالیت‌ها است و بدون شک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری نظم و امنیت و مقابله با تمامی مظاهر بر هم زننده امنیت با حمایت‌های جدی، به موقع و قانونمند دستگاه قضایی همواره تلاش می‌کنند و دادگستری استان همیشه پشتیبان این اقدامات قانونمند است.

عتباتی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح تضمین کننده حقوق شهروندی هست و هرجایی که احساس کنند تجاوزی به حقوق شهروندی مردم صورت گرفته است بی‌درنگ وارد عمل می‌شوند و وظیفه صیانتی و نظارتی خود را به مقام اجرا می‌گذارند.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های صمیمی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح و صبحدل دادستان نظامی سابق تقدیر و با اهدای احکام، کریم نوروزی به عنوان رئیس جدید این سازمان و اکبرعبدالله‌پور دادستان نظامی معرفی شدند.

 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر عبدالله پور
|
Germany
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ۲۱:۳۲
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما لطف کنید خبرهای جدید در سامانه ثبت کنید کمنونم
captcha