شرکت‌کنندگان مسابقه سوره انسان در شیراز تجلیل شدند
کد خبر: 4103463
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۲

شرکت‌کنندگان مسابقه سوره انسان در شیراز تجلیل شدند

طی مراسمی از تمام قاریان و حافظانی که در مسابقه سوره انسان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شرکت کرده بودند، تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از شرکت‌کنندگان مسابقه سوره انسان، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مراسم تجلیل از حافظان و قاریان مسابقه سوره انسان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عصر سه‌شنبه، 8 آذرماه در شیراز برگزار شد.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این مراسم گفت: افتتاحیه این مسابقه در روز هشتم مهر ماه در فرهنگسرا حکمت با حضور قریب به ۳۰۰ نفر از علاقه‌مندان به قرآن کریم در کلانشهر شیراز در دو رشته حفظ و ترتیل این سوره مبارکه و در دو رده سنی 9 تا 16 سال و ۱۶ سال به بالا برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به هدف شهروندمداری شهرداری شیراز و سازمان فرهنگی و همچنین به منظور تشویق نوجوانان و جوانان به امر حفظ و قرائت قرآن کریم در این مراسم از تمام شرکت‌کنندگان تجلیل به عمل می‌آید.

مشفقیان با بیان اینکه این مسابقات ادامه‌دار خواهد بود، از والدینی که فرزندان خود را در مسیر قرآن قرار داده‌اند تقدیر کرد و افزود: در شرایط سخت آخرالزمان و فتنه‌های این روزگار راه عزت و افتخار دنیا و آخرت یعنی راه قرآن را پیش گرفتید و امیدواریم که این حرکت در این مسیر ادامه دار باشد.

معاون شهردار شیراز افزود: دین خداوند توسط چنین افرادی در جامعه جاری می‌شود چرا که علاوه بر فرزاندان، خود نیز در این مسیر قرار دارند لذا امیدواریم که این مسیر ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی، کارشناس مذهبی نیز در این مراسم یادآور شد: خداوند برای هدایت بشریت پیامبرانی را برانگیخت و همراه این پیامران، کتبی به عنوان کتاب‌های هدایت ارسال شد. آخرین، جامع‌ترین، کامل ترین و تحریف ناپذیرترین کتاب که بر پیامبر خاتم(ص) نازل شد، قرآن کریم بود.

وی با اشاره به اینکه واژه قرآن به معنای خواندنی است، افزود: تفکر، تاریخ بشریت، جهان آفرینش، احکام و... از مواردی است که در این کتاب آسمانی به آن پرداخته شده است. بهره‌مندی از قرآن و عمل به توصیه‌های آن سعادت و شفای ماتم‌زده و فتنه‌زده را با خود به همراه دارد.

نیازی با اشاره به ارزش والای سوره مبارکه انسان در خصوص محتوای آن نیز گفت: آفرینش انسان، قدرت اختیار و آزادی برای انتخاب راه در انسان‌ها، ذکر برخی از پاداش ویژه ابرار و نیکان و همچنین اهمیت خود قرآن که اصلی برای تفکر و تدبر بوده از موارد اشاره شده در این سوره مبارکه است.

انتهای پیام
captcha