تعیین محل برپایی تجمع‌های قانونی در شهرستان‌های فارس
کد خبر: 4103299
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

تعیین محل برپایی تجمع‌های قانونی در شهرستان‌های فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به تعیین باغ جنت به عنوان نخستین مکان ویژه برپایی تجمع‌های قانونی در شهر شیراز گفت: به فرمانداران دیگر شهرستان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که در هر شهرستانی که نیاز است در این باره تصمیم‌گیری کنند.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 8 آذرماه با اشاره به چگونگی درخواست برای برپایی تجمع در باغ جنت شیراز گفت: برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، برای اولین استان و در اولین شهر شیراز مکان تجمعات قانونی را اعلام کرده‌ایم، از این به بعد «باغ جنت شیراز» میزبان گروه‌های معترض است.

وی تصریح کرد: به فرمانداران دیگر شهرستان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که در هر شهرستانی که نیاز است در شورای تامین شهرستان در این باره تصمیم‌گیری کنند و ما در سطح استان کمک می‌کنیم که این مکان‌ها در مراکز شهرستان‌های دیگر استان فارس نیز تعیین شود.

محبی‌پور افزود:‌ احزاب، جریان‌های سیاسی، گروه‌ها و جریان‌های صنفی می‌توانند درخواست‌شان را به فرمانداری ارائه بدهند و بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی تجمع برگزار کنند و مجموعه دستگاه‌های انتظامی و نظام جمهوری اسلامی وظیفه تامین امنیت آن‌ها را برعهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در پاسخ به اینکه اگر افراد در محل برپایی تجمع‌های قانونی، هر شعاری بدهند با آن‌ها برخورد نمی‌شود، نیز گفت:‌ در آیین‌نامه اجرایی این موضوع تعریف شده است، مطمئنا توهین به افراد به بهانه برپایی تجمع پذیرفته نیست و نمی‌توان به عنوان اعتراض به افراد ، فحاشی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برپایی تجمع‌های قانونی چارچوبِ تعریف‌شده بسیار وسیعی دارد و به راحتی می‌شود از این بستر استفاده کرد، گفت:‌ باغ جنت شیراز گام اول‌مان است و امیدواریم در این تجربه موفق شویم.

محبی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در وقایع اخیر، چه سهمی ناشی از تحریکات خارج مرزها و معاندان است و چه سهمی مربوط به نارضایتی‌های مردم گفت:‌ هر تهدیدی بر آسیب‌ها سوار می‌شود، در وقایع ناامن‌کننده هم همین وضعیت وجود دارد، آسیب‌ها زمینه‌ساز بروز تهدیدها هستند، زخم‌هایی در داخل کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: نارضایتی‌های ناشی از مسائل اقتصادی و معیشتی مُستمسک دست دشمن قرار گرفت، آن‌ها را بزرگنمایی کرد، ایجاد ناامیدی کرد، این ایجاد ناامیدی همراه با وقایعی بود که عصبانیت را ایجاد کرد و این عصبانیت منجر به اشتباهات محاسباتی در ذهن برخی از افراد شد و این اتفاقات رقم خورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در پاسخ به این پرسش که به قسمتی از اعتراضات مردم حق می‌دهید، گفت:‌ بله، صد در صد حق می‌دهم، نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گاه مدعی نبوده است که همه مشکلات را حل کرده است اکنون هم ما مدعی نیستیم.

محبی‌پور ادامه داد: ما برای حل مشکلات حرکت می‌کنیم و در گام‌هایی که تعریف کرده‌ایم یعنی ایجاد انقلاب اسلامی، ایجاد جامعه اسلامی و ایجاد دولت و تمدن اسلامی گام‌های بلندی در نظر گرفته‌ایم، در مرحله دولت‌سازی به معنی واقعی کلمه که یک دولت اسلامی سر کار بیاید و بتواند موضوعاتی که وجود دارد را برطرف کند هنوز موفق نبوده‌ایم و در مسیر اصلاح قرار گرفته‌ایم.

انتهای پیام
captcha