برگزاری آیین تحلیف ۱۳ کارشناس رسمی دادگستری کردستان
کد خبر: 4103200
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

برگزاری آیین تحلیف ۱۳ کارشناس رسمی دادگستری کردستان

آئین تحلیف 13 نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان دیروز، هفتم آذرماه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری کردستان برگزار شد.

آیین تحلیف کارشناسان دادگستری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، دکتر علی رشیدی، معاون قضایی رئیس کل و مسئول نظارت بر وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان کردستان در آئین تحلیف 13 نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان که دیروز، هفتم آذرماه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری کردستان برگزار شد، گفت: رعایت امانتداری و بی‌طرفی از اصول مهم کارشناسی است و کارشناسان رسمی باید ضمن حضور در جلسات اجرای قرار کارشناسی با حضور طرفین دعوی، به احقاق حق در جامعه کمک کنند.

وی تأکید کرد: قاضی در بسیاری از پرونده‌ها بر اساس نظریات فنی کارشناسان رأی قضایی صادر می‌کند و این موضوع اهمیت کار کارشناسان را نشان می‌دهد.

رشیدی افزود: مطابق قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری ، هر کارشناس رسمی در طول سال موظف است 3 پرونده معاضدتی را به صورت رایگان انجام دهد و ضمن مشورت با همکاران با سابقه و مجرب نظریات متقن و دقیق را صادر کنند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کردستان بر لزوم ارتقای دانش و مهارت‌های کارشناسان تأکید و بیان کرد: در نظریه‌های تقدیمی به مراجع قضایی بسیار تأمل کنید، چرا که در صورت احراز تخلف، مسئولیت کیفری و انتظامی و مدنی متوجه کارشناس می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با فعال کردن سامانه «خودکاربری» برای کارشناسان رسمی این موقعیت را فراهم کرده تا بدون حضور در دادگاه و در کمترین زمان ممکن از طریق سیستم نظریات کارشناسی خود را به کارتابل قضات ارسال کنند.

شایان ذکر است؛ در ادامه مراسم تحلیف 13 نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود در سال جاری با ادای سوگند برگزار شد.

انتهای پیام
captcha