کتابخانه عمومی سردار شهید سلیمانی محله بانبرز افتتاح شد
کد خبر: 4103006
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

کتابخانه عمومی سردار شهید سلیمانی محله بانبرز افتتاح شد

کتابخانه‌ عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز در ایلام با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و تا دهه مبارک فجر به طور کامل تکمیل و در اختیار مردم این منطقه قرار خواهد گرفت.

افتتاح کتابخانه سردار سلیمانی ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی امروز، ۷ آذرماه در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محله بانبرز شهر ایلام، اظهار کرد: مردمی‌سازی از اهداف دولت در طرح بازآفرینی شهری است، برای این منظور باید از مشارکت مردم، سرمایه‌گذاران و خیران استفاده شود و نگاه دولت این است که معیشت، بهداشت در محلات کمتر برخوردار مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ادبیات بازآفرینی در دولت تغییر یافته است، تصریح کرد: در واقع عمده مشکل در محلات هدف بازآفرینی فرسودگی و حاشیه‌نشینی نیست بلکه در بسیاری شاخص‌ها مانند خدمات و مسکن، عقب ماندگی وجود دارد که دولت تلاش می‌کند فاصله بین محلات برخوردار و مناطق غیربرخوردار کمتر شود.

آیینی خواستار تکمیل کامل کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محله بانبرز شهر ایلام شد و گفت: این پروژه باید تا دهه مبارک فجر به طور کامل تکمیل و در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های استان نیز در این مراسم با بیان اینکه تسهیل دسترسی مردم در راستای ترغیب به مطالعه همواره رسالت اصلی کتابخانه‌ها بوده که گسترش آن، فرهنگ کتابخوانی را ارتقا می‌بخشد، اظهار کرد: راه تعالی فرهنگی از توسعه کتابخانه‌های عمومی می‌گذرد.

وی با بیان اینکه تکمیل سالن مطالعه کتابخانه بانبرز شهر ایلام از مطالبات مهم مردم منطقه است که انتظار می‌رود مورد توجه قرار گیرد، گفت: تاکنون مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات کتابخانه‌ها عمومی کشور برای تجهیز کتابخانه بانبرز شهر ایلام هزینه شده و بیش از ۷۵۰ میلیون ریال از اعتبارات محل مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه‌نشین اداره‌کل امور اجتماعی استانداری در سال گذشته برای تجهیز این کتابخانه استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha