اولویت‌های قرآنی در آموزش و پرورش نهادینه شود
کد خبر: 4102873
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

اولویت‌های قرآنی در آموزش و پرورش نهادینه شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان همدان با بیان اینکه بايد اولویت‌های قرآنی را در آموزش و پرورش نهادینه کنیم، گفت: کودکان و نوجوانان مثل یک نهال هستند، بنابراین اثرپذیری بیشتری دارند.

هاشم سعیدی‌شکوههاشم سعیدی‌شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اولویت‌های قرآنی که مورد غفلت واقع شده است، گفت: بايد اولویت‌های قرآنی را به دبستان‌ها بیاوریم و در آموزش و پرورش آن‌ها را نهادینه کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت این مهم یادآور شد: کودکان و نوجوانان مثل یک نهال هستند بنابراین اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید از زمانی که چوب درونی نهال محکم نشده‌ است به آن رسیدگی کنیم و شکل دهیم در غیر این صورت هر چقدر بزرگتر شود، اثرگذاری کمتر می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت همدان در پاسخ به اینکه نقش دستگاه‌های مختلف مانند آموزش‌‌ و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه چیست، اظهار کرد: متأسفانه جامعه ما مانند جزیره شده است و هر کسی در جزیره خود فعالیت می‌کند و تنها حاکمیت خود را در آن جزیره قبول دارد؛ مثلاً کار ارشاد مورد پسند سازمان تبلیغات نیست یا ارشاد کار آموزش و پرورش را یا آموزش و پرورش کار اوقاف را نمی‌پسندد.

سعیدی‌شکوه با بیان اینکه باید نهادی با عنوان وزارت قرآن مانند کشور مصر و عربستان تشکیل دهیم، گفت: آموزش قرآن باید برعهده یک طیف باشد نه اینکه نهادهای مختلف با سبک و سیاق مختلف باشند که در جامعه نیز سبب اختلاف می‌شود. هرکسی می‌گوید نحوه آموزش من درست است و برخی، دیگران را زیر سؤال می‌برند یا هر کس قدرت دارد بودجه را سمت خود می‌کشد و یک طرف ضعیف و دیگری قوی می‌شود و سرانجام نیز به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

انتهای پیام
captcha