دانش‌آموزان بسیجی در پیشبرد اهداف انقلاب نقش تأثیرگذاری داشتند
کد خبر: 4102844
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
فرمانده سابق قدس شرقی کشور:

دانش‌آموزان بسیجی در پیشبرد اهداف انقلاب نقش تأثیرگذاری داشتند

فرمانده سابق قدس شرقی کشور گفت: دانش آموزان و فرهنگیان ما در دفاع مقدس نقش تأثیرگذاری داشتند و امروز اگر می‌بینید دشمنان ما در تلاش برای استفاده از دانش آموزان هستند، خطای محاسباتی دشمن را نشان می‌دهد.

سردار ییلاقی فرمانده سابق قدس شرقی کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، سردار ییلاقی، فرمانده سابق قدس شرقی کشور در یادواره ۶۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی که امروز، ۶ آذر در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) با بیان اینکه دانش آموزان و فرهنگیان ما سهم بالایی در دفاع مقدس داشتند، گفت: سهم دانش آموزان و فرهنگیان ما در دفاع مقدس سهم بالایی است و امروز اگر می‌بینید دشمنان ما در تلاش برای استفاده از دانش آموزان هستند، خطای محاسباتی دشمن را نشان می‌دهد.

فرمانده سابق قدس شرقی کشور گفت: جوانان و نوجوانان بصیر ایرانی از زمان شروع انقلاب در خط مقدم مبارزه با رژیم طاغوت قرار داشتند و هوشمندی خود را نیز با جان‌نثاری در دفاع مقدس نشان دادند که مصداق آن سهم ده‌ها درصدی این قشر از شهدای دوران حماسه و نبرد است.

سردار ییلاقی افزود: از جمله گروه‌های فعال در دوران دفاع مقدس، دانش‌آموزان و فرهنگیان بودند که با رهاکردن درس و مدرسه پای در جبهه‌ها گذاشتند و در مکتب شهادت و ایثار تبدیل به معلمانی ماندگار و تاریخ‌ساز شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: رشادت و از جان‌گذشتگی دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس و نبرد با بعثی‌ها به گونه‌ای بود که آنان به شدت از حضور نوجوانان و جوانان رشید ایرانی در عملیات‌ها هراس داشتند.

سردار ییلاقی ادامه داد: امام خمینی(ره) هنگامی که نهضت را در دهه ۴۰ آغاز کردند فرمودند سربازان انقلاب اسلامی در گهواره هستند بنابراین سال ۵۶ و ۵۷ بسیاری از انقلابیون در همین سن و سال شما بودند و چند سال بعد نیز در اوج جوانی فرماندهی گردان‌های دفاع مقدس را به دست گرفتند.

فرمانده سابق قدس شرقی کشور ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اوج جنگ با امیدواری به نسل تربیت یافته دهه ۶۰، آینده را متعلق به نسل نوجوان دیدند و فرمودند امید من به شما دبستانی هاست لذا پرداختن به نسل شما دانش آموزان فوق العاده حائز اهمیت است.

سردار ییلاقی افزود: نوجوان‌ترین شهید دانش آموز ما یک پسر ۱۱ ساله اهل‌سنت از نیکشهر سیستان و بلوچستان است و این نشان می‌دهد امروز آن‌هایی که به دنبال تجزیه ایران هستند تاریخ ۴ دهه گذشته را مطالعه نکرده‌اند.

انتهای پیام
captcha