ضرورت توجه به آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای
کد خبر: 4102801
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

ضرورت توجه به آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای

استاندار کرمان با بیان اینکه نداشتن سواد رسانه‌ای به ضرر ما تمام می‌شود، گفت: باید در فضای مجازی آماده و فعال باشیم. این فضا ظرفیت خوبی ایجاد کرده اما چون در کشور ما فضای رها شده‌ای است دشمن سواستفاده می‌کند.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۶ آذرماه در جلسه شورای فضای مجازی استان کرمان با بیان اینکه فضای مجازی واقعیتی غیرقابل انکار و تصور زندگی بدون فضای مجازی سخت است، افزود: فضای مجازی الزامات و بستر مناسب می‌خواهد اما استان کرمان در بعضی از شاخص‌ها به شدت عقب و وضع بسیار نامناسبی دارد.

وی با بیان اینکه به توسعه زیرساخت و سرمایه گذاری در این حوزه نیاز داریم، به مزایا و معایب فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بخشی از مسئله، آموزش است و نداشتن سواد رسانه‌ای به ضرر ما تمام می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به حوادث اخیر کشور و انتشار مطالبی مربوط به استان کرمان در فضای مجازی گفت: باید در فضای مجازی آماده و فعال باشیم. این فضا ظرفیت خوبی ایجاد کرده اما چون در کشور ما فضای رها شده‌ای دارد دشمن استفاده بیشتری می‌کند و گاهی فضا یک طرفه می‌شود بنابراین باید آمادگی داشته و پذیرش فضای مجازی و فعال بودن در این حوزه را عملی کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت فضای مجازی به نفع ارزش‌ها، گفت: می‌توانیم با سازماندهی و کارهای چند زبانه در این فضا فعال باشیم. همچنین باید متناسب با ظرفیت‌ها، تهدیدات و زیر ساخت‌های استان در فضای مجازی کار کنیم.

حسین ساجدی‌فر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده، ۳ هزار کیلومتر فیبر نوری طی یک سال به ظرفیت شبکه استان اضافه خواهد شد، افزود: استان کرمان در مصرف اینترنت و داده در اپراتور همراه اول رتبه ششم و در اپراتور ایرانسل رتبه ۱۱ کشور را دارد.

وی با اشاره به کاهش مصرف اینترنت بعد از فیلترینگ در استان کرمان بیان کرد: اینترنت 5G از هفته قبل در استان فعال شده و در مجموع ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمان ۸۰/۹۲ درصد است.

ساجدی‌فر با بیان اینکه نیازمند راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی در استان هستیم، بر لزوم تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به فناوری اطلاعات تأکید کرد و افزود: این کار می‌تواند ما را به توسعه پایدار در این بخش برساند.

انتهای پیام
captcha