بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4102602
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
قالیباف در نطق پیش از دستور:

بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامی است، گفت: این لشکر مخلص خدا در هر برهه‌ای ثابت کرده که توفان حوادث و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی کوه مستحکم بسیج را ذره‌ای از جای خود تکان نمی‌دهد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 6 آذر، مجلس شورای اسلامی در ابتدا به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال که با نمایش اتحاد، غیرت و عشق خود به ایران عزیز چشم ملت ایران را روشن کردند، تبریک و خداقوت گفت و برای آنها در ادامه بازی‌ها آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: امیدوارم مردم ایران با لطف خدا و همت و تلاش بازیکنان تیم ملی برای اولین بار صعود به مرحله بعدی را جشن بگیرند.

قالیباف با تبریک سالروز بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به بسیجیان سراسر کشور گفت: بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامی است و این لشکر مخلص خدا در هر برهه‌ای ثابت کرده که توفان حوادث و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی کوه مستحکم بسیج را ذره‌ای از جای خود تکان نمی‌دهد.

رئیس مجلس بیان کرد: فداکاری و شهادت و مجروحیت جمعی از بسیجیانی که برای حفظ امنیت مردم، خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، افتخار دیگری بود که در کارنامه زرین بسیج به ثبت رسید.

وی با تأکید بر اینکه مردم هنوز اقدامات مخلصانه و جهادی بسیج و سپاه را در چالش‌های پیش‌آمده فراموش نکرده‌اند، گفت: بسیج اثبات کرده در هر مقطع زمانی و در هر شرایط ویژه‌ای که برای مردم پیش می‌آید، می‌تواند نقطه اتکا و امید مردم برای عبور از چالش‌ها باشد.

قالیباف یادآور شد: زمانی که در فراگیری کرونا نیازمند فوری تجهیزات اولیه پزشکی بودیم یا زمانی که فاصله‌گذاری‌های اجتماعی معیشت مردم محروم را با مشکل مواجه کرده بود یا هنگامی که سیل گسترده مردم استان‌های مرکزی و جنوبی کشور ا دچار بحران کرده بود و یا زلزله هموطنان را در خوی، سی‌سخت، ورزقان و هرمزگان دچار مشکل ساخته بود، مردم بسیجی‌ها را در کنار خود دیدند و آثار حضورشان در حل مسائل را مشاهده کردند.

رئیس مجلس اظهار کرد: با وجود ناکارآمدی‌های سالیان متمادی که سرعت پیشرفت کشور را کند کرده است، حضور مؤثر و کارآمد بسیج و سپاه صرفا یک دلیل دارد و آن فرهنگ بسیجی است که امام(ره) آن را در مردم ایران دمید و در دفاع مقدس متبلور و بالنده شد.

وی تصریح کرد: نسخه شفابخش فرهنگ بسیجی تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی بود و بر همین اساس است که تصریح می‌کنم تا این دو باور در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مبنای برنامه‌ریزی و اقدام قرار نگیرد، نخواهیم توانست چالش‌های این عرصه‌ها را حل کنیم.

قالیباف با تأکید بر اینکه تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات پیش رو، به خصوص در حوزه اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تأکید بر خداباوری به عنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است، گفت: این باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد.

رئیس مجلس در ادامه با تبریک فرارسیدن هفته مجلس به همکاران در مجلس گفت: انشالله اینجانب در زمانی نزدیکتر به روز مجلس درباره کارنامه مجلس یازدهم سخن خواهم گفت اما از نمایندگان محترم می‌خواهم مطابق آنچه رهبر معظم انقلاب از ما خواستند دستاوردهای مجلس یازدهم را با مردم در میان بگذارند و موانع پیش روی خود را نیز برای آنها شرح دهند.

وی ادامه داد: همچنین از رسانه‌ها درخواست دارم علاوه بر زحمات همیشگی، در این هفته به طور خاص در حدود وظایف و اختیارات مجلس ما نمایندگان را نسبت به وظایف و وعده‌های داده شده مورد مطالبه قرار دهید و دستاوردها و نقاط ضعف مجلس را منصفانه منتشر کنید.

قالیباف اظهار کرد: تردید ندارم که در صورت انعکاس کارشناسانه و منصفانه رسانه‌ها مجلس در حدود وظایف و اختیاراتش، از نظر مردم نمره خوبی خواهد گرفت ضمن آنکه نقدهای دلسوزانه شما برای اصلاح ادامه حرکت مجلس تبدیل به فرصتی گرانقدر می‌شود.

رئیس مجلس پیشاپیش با تبریک فرارسیدن روز نیروی دریایی را به تمامی حافظان غیور دریا در ارتش و سپاه، یاد و خاطره یوم‌الله 7 آذر و شهدای پرافتخار ناوچه پیکان و تمامی شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.

قالیباف در پایان و در آستانه دومین سالروز شهادت دانشمند سرافراز، شهید محسن فخری‌زاده مهابادی، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و به ارواح پاک دانشمندان شهیدی که در راه اعتلای ایران مجاهدت کردند، درود فرستاد و برای ادامه راه آنان ابراز امیدواری کرد.

پس از پایان نطق رئیس مجلس نیز مراسم تجلیل از خانواده‌ شهدای امنیت برگزار شد و خانواده شهیدان گرانقدر شهید مهدی اثنی‌عشری، شهید تورج اردلان، شهید سلمان امیراحمدی، شهید آرمان علی‌وردی، شهید امیر کمندی، شهید مهدی لطفی و شهید حمیدرضا هاشمی بیگ چشمه با حضور در جایگاه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از خانواده شهدای معظم امنیت، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام
captcha