اولین مدرسه حفظ قرآن در البرز راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4102447
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

اولین مدرسه حفظ قرآن در البرز راه‌اندازی می‌شود

مسئول دارالقرآن سپاه البرز از راه‌اندازی اولین مدرسه حفظ قرآن در این استان خبر داد و گفت: نهادینه‌ کردن نظام آموزشی قرآن‌محور، اصلی‌ترین هدف ما از راه‌اندازی این مدرسه است.

علی گلدوست مسئول دارالقرآن سپاه البرز

علی گلدوست، مسئول دارالقرآن سپاه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش البرز برای ایجاد اولین مدرسه قرآنی استان خبر داد و گفت: نهادینه‌ کردن نظام آموزشی قرآن‌محور، اصلی‌ترین هدف ما از راه‌اندازی این مدرسه است.

وی افزود: مدرسه حفظ با طرح‌های حفظ دو سال و نیم(چهار روز در هفته)، حفظ سه‌ ساله(سه روز در هفته) و حفظ چهار و پنج ساله(دو روز در هفته) همراه با استعدادیابی حفظ و آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن و فنون قرائت و تجوید قرآن فعالیت خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور یادآور شد: متأسفانه این خواسته معظم‌له چندان عملی نشده است؛ لذا باید تلاش کنیم تا با اجرای طرح‌های مختلف با همکاری دستگاه‌ها و نهادها گام‌های مؤثری در این راستا برداریم.

گلدوست تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در مرحله انتخاب ساختمان مدرسه است و دو مکان نیز انتخاب شده است که پس از بررسی‌های لازم و انتخاب مکان مناسب نسبت به تجهیز مدرسه اقدام خواهیم کرد و ثبت‌نام‌ها آغاز خواهد شد. برای آموزش قرآن‌آموزان نیز از مربیان برتر استانی بهره‌مند خواهیم شد و در این حوزه رایزنی‌هایی هم با مربیان منتخب انجام شده است.

انتهای پیام
captcha