جشنواره صنایع دستی بسیج در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4102394
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

جشنواره صنایع دستی بسیج در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از برگزاری نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج با عنوان «دست‌آفرین‌های هنر ایرانی» در استان خبر داد.

صنایع دستی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان، ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان امروز، پنجم آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره صنایع‌دستی بسیج ضمن گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین، اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج با عنوان «دست‌آفرین‌های هنر ایرانی» طی تفاهم‌نامه میراث فرهنگی و گردشگری و بسیج هنرمندان در 12 رشته هنری در استان برگزار می‌شود. جشنواره ملی صنایع دستی بسیج در ابتدا در استان‌ها برگزار و سپس برگزیدگان برای حضور در جشنواره کشوری معرفی می‌شوند.

جهانی با بیان اینکه پس از گذر از بحران شیوع کرونا و مناسب بودن شرایط، فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوع را دنبال می‌کنیم، گفت: نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج به منظور حمایت از هنرمندان و احیای هنرهای فراموش شده در هتل ایران واقع در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود که همه هنرمندان گیلانی می‌توانند تصاویر تولیدات صنایع دستی خود را تا تاریخ ۱۱ آذرماه به شماره دبیرخانه ۰۹۳۶۵۵۸۱۰۹۳ از طریق پیام‌رسان‌های ایرانی ارسال کنند. پس از داوری آثار منتخبان گیلانی این جشنواره برای شرکت در جشنواره ملی که اسفندماه امسال برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

در ادامه روح‌الله قمری، مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان نیز اظهار کرد: این جشنواره به منظور حمایت از هنرمندان در عرصه صنایع دستی در ۱۲ رشته برگزار می‌شود، ۱۴ آذرماه نیز در مراسم اختتامیه هنرمندان منتخب معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه از همه هنرمندان گیلانی دعوت می‌شود که در این رخداد هنری شرکت کنند، افزود: فراخوان جشنواره از طریق پیامک به هنرمندان و زیرنویس در رسانه ملی صورت گرفته است. بخش‌های نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج شامل آبگینه، میناکاری، صنایع کاغذی و سنتی نقاشی سنتی، نساجی سنتی، بافته‌های داری و غیرداری، پوشاک سنتی، کاشی سنتی، سفال و سرامیک، صنایع دستی چرمی، صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی و حصیری، صنایع دستی دریایی، صنایع دستی سنگی، صنایع دستی استخوان، رودوزی‌های سنتی، هنرهای سنتی وابسته به معماری و چاپ‌های سنتی می‌شود.

انتهای پیام
captcha