پیشرفت و آبادانی؛ ارمغان بسیج با تکیه بر توان جوانان ایرانی
کد خبر: 4102236
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی بیان کرد:

پیشرفت و آبادانی؛ ارمغان بسیج با تکیه بر توان جوانان ایرانی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و با تکیه بر توان جوانان ایرانی، کشوری که یک روز برای یک متر سیم خاردار وابسته بود امروز با پیشرفته‌ترین صنایع دفاعی و نظامی توانسته بازدارندگی برای خود و منطقه ایجاد کند.

سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی امروز، ۴ آذرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به چهل و سومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری تعریف بسیج و فرهنگ بسیجی را مشخص می‌کند.

وی با تاکید بر تبیین نقش بسیج برای جوانان و نوجوانان، افزود: از صدر انقلاب تاکنون همواره بسیج نقش بی‌بدیل خود را حفظ کرده است؛ بسیج در طول دوران انقلاب اسلامی از حفظ و حراست از انقلاب و شخصیت‌ها و اماکن و کمک به نیازمندان و محرومان همواره نقش ایفا کرده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه بسیج در قائله‌ها و منازعاتی که دشمن در ابتدای انقلاب به کشور تحمیل کرد و در تمامی عرصه‌ها با سربلندی وظیفه خود را انجام داد، تصریح کرد: در این سال‌ها منافقان کوردل نتوانستند به راه و مسیری که طراحی کرده بودند برسند و در این میان حضور بسیج بسیار ارزنده و تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه نقش بسیج و تفکر بسیجی همواره توانسته در طول انقلاب در حوزه‌های مختلف گره گشا باشد، افزود: بسیج پس از جنگ وارد عرصه سازندگی شد.

مهدوی با اشاره به ابداعات و نوآوری‌های بسیج، اظهار کرد: این مجموعه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و پتانسیل‌های علمی، پیشرفت‌هایی را در کشور رقم زده است.

وی با بیان اینکه ایجاد راه‌های روستایی و ساخت مسکن از فعالیت‌های بسیج بوده است، ادامه داد: بسیج توانسته با کمک مراکز علمی و دانشگاه‌ها و آموزش عالی فعالیت‌های خوبی انجام دهد.

مهدوی با اشاره به سازماندهی پتانسیل‌ها در راستای آبادانی و پیشرفت منطقه، تصريح کرد: توانسته‌ایم با ایجاد مراکز تحقیقی و علمی و پژوهشی گام‌های بلندی برداریم؛ پیشرفت در حوزه‌های تکنولوژی، نانو، صنعت هوایی، صنعت دفاعی، پتروشیمی، فناوری فضایی، سلول‌های بنیادی، فناوری هسته‌ای، زیست فناوری و سایر حوزه‌ها کشور ایران را امروز جز ۱۰ کشور برتر جهان کرده است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و با تکیه بر توان جوانان ایرانی، کشوری که یک روز برای یک متر سیم خاردار وابسته بود امروز با پیشرفته ترین صنایع دفاعی و نظامی توانسته بازدارندگی برای خود و منطقه ایجاد کند.

مهدوی با تأکید بر پاسخگویی مسئولان‌ با تفکر بسیجی، ادامه داد: با هجمه دو ماه اخیر استکبار و بمباران رسانه‌ای و خبری بخشی از نوجوانان فریب خورده‌اند و دشمن سعی داشت اعتراضات را به اغتشاش تبدیل کند.

وی با بیان اینکه درخواست داریم جوانان و نوجوانان با بصیرت و تفکر بیشتر، صف خود را از اعتشاشگران جدا کنند چراکه که امروز دست استکبار پیدا شده است، افزود: مشکلات باید از مسیر قانونی و درست پیگیری شود و نباید امنیت مردم را تحت الشعاع قرار داد.

مهدوی با بیان اینکه بسیجیان سلحشور و دلاور در راستای حراست از آرمان‌های انقلاب و فراز و نشیب‌ها جان خود را فدا کردند، تصریح کرد: اگر مماشات وجود دارد به این علت است که می‌خواهیم فرزندان این ملت که ناآگاهانه به دام نقشه‌های استکبار افتادند صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند و اگر ادامه پیدا کند مطمئن باشید در آتش قهر بسیجیان گرفتار خواهند شد.

انتهای پیام
captcha