احکام رتبه‌بندی ۴۸۰۰۰ معلم در فارس صادر شد
کد خبر: 4102148
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۳

احکام رتبه‌بندی ۴۸۰۰۰ معلم در فارس صادر شد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش در دولت اظهار کرد: تاکنون احکام رتبه‌بندی بیش از ۴۸ هزار معلم در فارس صادر شده است.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس عصر پنج‌شنبه، سوم آذرماه در نشست مشترک اعضای جامعه روحانیت شیراز با مسئولان آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، به وضعیت مدارس استان اشاره کرد و گفت: بحمد الهی و با همکاری مسئولان استان فارس، مدارس استان آرام بوده و فعالیت آنها در کمال آرامش ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش در دولت اظهار کرد: تاکنون احکام رتبه‌بندی بیش از 48 هزار معلم در فارس صادر شده است و همچنین با انتقال بیش از 70 درصد معلمان متقاضی برای اولین بار موافقت شد.

عسکری در خصوص سند تحول بنیادین نیز گفت: با محوریت نماینده ولی‌فقیه در فارس، نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین تدوین شد که به وزارتخانه هم ارسال شده است و فارس نخستین استانی بود که این اقدام را به انجام رسانده است.

این مقام مسئول از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس را برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت مطرح کرد و افزود: در اردوهای دانش‌آموزی «راهیان پیشرفت» که با هدف نشاط در دانش‌آموزان برگزار می‌شود، فرصت بازدید از موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی برای دانش‌آموزان را فراهم کرده است.برگزاری یادواره شهدای حضرت شاهچراغ(ع) در مدارس فارس همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 200 کلاس بصیرت‌افزایی توسط بسیج دانش‌آموزی فارس در قالب جهاد تبیین و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سپاه و بسیج در مدارس فارس برگزار شده است.

عسکری همچنین از برگزاری طرح «امین» در مدارس استان هم خبر داد و گفت: طرح «امین» با همکاری حوزه علمیه و حضور طلاب در مدارس اجرا می‌شود و گفتمان‌سازی با ارتباط با نسل کنونی جامعه و پاسخ به شبهات در مدارس هم تعریف کرده‌ایم.

وی تشکیل جلسه جامعه روحانیت مبارز با موضوع آموزش و پرورش را اقدام مؤثری دانست و ادامه داد: طرح دغدغه علمای استان فارس نسبت به آموزش و پرورش مایه خرسندی و نشانه دین‌محوری است.

عسکری در ادامه با اشاره به وجود بیش از 900 هزار دانش‌آموز در استان فارس گفت: بیش از 9 هزار مدرسه، 43 هزار کلاس درس و 62 هزار معلم شاغل در استان فارس وجود دارد و از ابتدای دولت 169 فضای ورزشی در استان با رویکرد تربیتی و ارشادی ایجاد شده است که در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بازگرداندن بچه‌ها به دامن انقلاب نقش مؤثری دارند.

انتهای پیام
captcha