تلاش برای تعالی فرهنگ اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
کد خبر: 4101968
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

تلاش برای تعالی فرهنگ اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در یک سال گذشته و بر اساس برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده، سعی شده تا همه طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های این معاونت، رنگ و بویی فرهنگی داشته باشد و همه اهداف راهبردی ما در تمامی بخش‌ها بر اساس تعالی فرهنگ اسلامی انجام شود. 

محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، محمدحسین انباردار، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 2 آذرماه فعالیت در این حوزه را دارای ظرافت ویژه خواند و گفت: ایجاد فضای رفاهی و ایمن در کنار نهاده‌های تربیتی، پرورشی و فرهنگی، کاری بسیار حساس و ظریف است که در این معاونت تلاش می شود تا به این نیازها دست یافته و این اهداف را به سرانجام برسانیم.

وس در ارتباط با عملکرد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه طی یک سال گذشته اظهار کرد: در یک سال گذشته و بر اساس برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده، سعی شده تا همه طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های این معاونت، رنگ و بویی فرهنگی داشته باشد و همه اهداف راهبردی ما در تمامی بخش‌ها بر اساس تعالی فرهنگ اسلامی انجام شود. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از مهم‌ترین مواردی که در ماه‌های گذشته به آن اهمیتی ویژه داده شده را موضوع جوان‌سازی جمعیت کشور عنوان کرد که از دغدغه‌ها و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب نیز به شمار می‌رود و افزود: در همین راستا طی ماه‌های گذشته، با راه‌اندازی کارگروه تخصصی مدیریت جوان‌سازی جمعیت و بسته‌های تشویقی که با امکانات این معاونت نیز سازگاری دارد، برای تشکیل نهاد خانواده و نیز دانشجویان، کارکنان و اساتیدی که صاحب فرزند می‌شوند در نظر گرفته و اجرایی شده است.

انباردار ادامه داد: این بسته‌های تشویقی شامل استفاده بیشتر از زمان تعیین شده برای سکونت در خوابگاه، قیمت ویژه غذا، استفاده رایگان از اماکن ورزشی، حضور در کلاس‌های مشاوره رایگان و همچنین ارایه تسهیلات بانکی ۲۵۰ میلیون ریالی به دانشجویان دارای شرایط است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی مجدد خوابگاه متاهلان حضرت احمدبن موسی(ع) با ظرفیت ۸۰ خانوار و تلاش برای فضاسازی، راه‌اندازی اماکن فرهنگی، تفریحی و ورزشی پردیس صدرا را بخشی دیگر از همین تلاش‌ها معرفی کرد.

وی از جمله رسالت‌های مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، علاوه بر تامین رفاه و نیازهای روزمره دانشجویان را ایجاد شرایط مناسب روحی، روانی و بسترسازی فرهنگی برای آنان برشمرد و گفت: توسعه دولت الکترونیک و رسیدگی به بخش بزرگی از نیازهای دانشجویان به صورت اتوماسیون مبتنی بر اینترانت داخلی دانشگاه که از تمام ساختمان‌ها و اماکن دانشگاهی و همچنین خارج از این اماکن قابل دسترسی است و باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و منابع می‌شود نیز یکی دیگر از خدماتی است که طی یک سال گذشته و تنها با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی این معاونت انجام شده است و بر اساس بهره‌گیری از این امکانات، کاربران می‌توانند بسیاری از نیازهای خود مانند رزرو غذا، ورود به اماکن ورزشی، درخواست تسهیلات بانکی و بسیاری دیگر از موارد را به صورت غیرحضوری و با استفاده از ابزارهای ارتباطی شخصی خود انجام دهند.

انباردار ادامه داد: بر اساس آخرین آمار موجود، ماهیانه بیش از ۱۳۰ هزار پُرس غذا در وعده های ناهار و شام در سلف سرویس اختصاصی دانشگاه تهیه، طبخ و توزیع شده و همچنین وسایل نقلیه دانشگاه، روزانه با انجام بیش از ۶۰۰ مسیر _ سرویس، جابجایی و ایاب و ذهاب ۱۰ هزار دانشجو را بر عهده دارند.

تداوم ۷ سال موفقیت در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

وی، کسب مقام نخست در بیست و ششمین جشنواره بزرگ قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را یکی دیگر از دستاوردهای مهم یک سال گذشته در این معاونت برشمرد و افزود: به دست آوردن مقام نخست در معتبرترین رویداد قرآنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفت سال متوالی، نیازمند به کاری زیربنایی و برنامه‌ریزی بلند مدت است که در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاهد تحقق آن بوده‌ایم.

انباردار، به دست آوردن مقام دوم در جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ را یکی دیگر از دستاوردهای این معاونت معرفی کرد که برای بهبود کیفی و ارتقا، نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه خدمات رفاهی به خوابگاه‌های دانشجویی را یکی از ویژه‌ترین خدمات مجموعه علوم پزشکی شیراز در سطح دانشگاه‌های کشور دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر از دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه در خوابگاه‌های دانشجویی سکونت دارند که همین موضوع ضرورت خدمات‌رسانی منظم و ویژه به آنان را نشان می‌دهد.

وی افزود: از سوی دیگر و با توجه به کاهش نسبی موج‌های سنگین بیماری کروناویروس این توفیق حاصل شد تا با همکاری اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان و مدیریت امور فرهنگی دانشگاه، طی یک سال حدود ۸۰۰ برنامه آموزشی با موضوعات تربیتی، مذهبی، روانی و خانواده را به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، با اشاره به جایگاه ویژه ورزش و تربیت بدنی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تلاش برای توسعه کمّی و کیفی اماکن و امکانات ورزشی در دانشگاه را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این معاونت برشمرد و گفت: نوسازی و بهسازی تاسیسات استخر دانشگاه در مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی ولایت با هزینه ۱۰ میلیارد ریال و ساخت زمین چمن شهدای حرم شاهچراغ(ع) در دانشکده بهداشت دانشگاه و با بودجه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال، بخشی از این برنامه‌ریزی‌ها به شمار می‌رود. 

انباردار، برگزاری موفق و اثرگذار بیست و دومین مهرواره رویش ویژه دانشجویان نو ورود به دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال تحصیلی جدید و نیز احی و راه‌اندازی مجدد «خانه ‌های فرهنگ» را دیگر دستاوردهای این معاونت در یک سال گذشته معرفی کرد.

وی یادآور شد: ایجاد کارگروه مشورتی دانشجویان و حضور مستقیم دانشجویان فعال در موضوعات فرهنگی، صنفی و نهادهای دانشجویی در عرصه‌های تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مدیران این معاونت نیز از دیگر موفقیت‌هایی است که در مدت یک سال گذشته به دست آمده و تلاش برای توسعه و گسترش آن همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha