دولت و مجلس به حوزه فرهنگ توجه ویژه کنند
کد خبر: 4101870
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
جمال رحیمیان:

دولت و مجلس به حوزه فرهنگ توجه ویژه کنند

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت حوزه فرهنگ گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی باید به حوزه فرهنگ توجه ویژه کنند زیرا سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ در کشور ما سرمایه‌گذاری در تمدن اسلامی است.

جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از فارس، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور امروز، 2 آذر در اختتامیه سومین جشنواره ملی «شعر باران» که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: مقوله فرهنگ که شعر و ادب و هنر زیرمجموعه آن قرار می‌گیرند از مهم‌ترین مقولات یک جامعه است که توجه بیشتر به آن، متناسب با تمدن یک جامعه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری، فرهنگ را مانند هوا مهم دانسته‌اند، ادامه داد: با وجود اهمیت والای حوزه فرهنگ متاسفانه همیشه در قوانین و بودجه، حوزه فرهنگ مورد کم‌مهری قرار می‌گیرد و دولت و مجلس شورای اسلامی باید به حوزه فرهنگ توجه ویژه کنند زیرا سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ در کشور ما سرمایه‌گذاری در تمدن اسلامی است.

رحیمیان با تاکید بر اقدامات فرهنگی در جهاد دانشگاهی فارس اظهار کرد: علی‌رغم کمبودهای بودجه در حوزه فرهنگ، جهاد دانشگاهی فارس با برگزاری برنامه‌های شاخصی همچون «شعر باران» چراغ فرهنگ را روشن نگاه داشته است و بیش از ۴ دهه در عرصه فرهنگ، آموزش و پژوهش فعالیت درخشانی دارد. جهاد دانشگاهی فارس از موفق‌ترین سازمان‌هایی بوده که زمینه رشد خلاقیت‌های جوانان را همواره فراهم آورده است و بسیاری از کارگردانان، شاعران و ... در جشنواره‌های جهاد دانشگاهی کسب رتبه داشته‌اند و دانشگاه‌ها برای نسل جوان با استعداد باید این زمینه‌های حضور فرهنگی را برای فرهیختگی بیشتر فراهم کنند.

وی جشنواره «شعر باران» را که به همت جهاد دانشگاهی فارس آغاز شده است را اقدام موثری در حوزه فرهنگی دانست و بیان کرد: شیراز حرف اول جشنواره شعر دانشجویی را دارد و از این کار باید حمایت بیشتری شود و این جشنواره باید به سطح متعالی و علمی و در سطح فرهیختگی دانشجویی ارتقا یابد.

رحیمیان افزود: در کشور بیش از ۴۰ واحد در جهاد دانشگاهی داریم و هر واحد روی یک موضوع باید متمرکز شود و در حوزه شعر از فارس به عنوان قطب شعر دانشجویی کشور حمایت می‌کنیم و معتقدیم که جشنواره «شعر باران» باید زبانزد خاص و عام شود و لازم است که جشنواره از شورای علمی هم برخوردار باشد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور از برگزاری مناظرات دانشجویی در جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی ۱۰ سال است مناظرات دانشجویی را با رویکرد علمی و دوره یازدهم این مناظرات هم در ۷ مرکز راه‌اندازی شده است و مناظره اساتید از آذرماه در دانشگاه تهران شروع شده است.

انتهای پیام
captcha