شورای توسعه فرهنگ قرآنی فعالیت‌های پراکنده را به انسجام برساند
کد خبر: 4101447
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

شورای توسعه فرهنگ قرآنی فعالیت‌های پراکنده را به انسجام برساند

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای و پراکنده فعالیت می‌کنند، گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید بتواند این جزایر پراکنده را به یکدیگر مرتبط کند که بتوانیم در پایان یک دوره به نتایج مطلوبی برسیم.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، درباره اولویت‌های این اتحادیه گفت: اولویت ما مجموعه‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری است که قطعاً باید آن‌ها را احصا کنیم که این امر انجام شده است.

وی ادامه داد: تفاوت ما با دستگاه‌های حاکمیتی در این است که ما تصمیم گیرنده در خصوص اجرا مبتنی بر اعتبارات نیستیم و اعتبارات در اختیار دستگاه است. به نظر می‌آید برخی دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای و پراکنده کار می‌کنند. این شورای توسعه فرهنگی قرآنی است که باید بتواند این جزایر پراکنده را به هم مرتبط کند که بتوانیم در پایان یک دوره یک ساله، به نتایج مطلوبی برسیم.

انجم‌شعاع با اشاره به انتظارات و منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: امسال در ابتدای ماه‌ مبارک رمضان ایشان در بُعد ساختاری، تذکراتی فرمودند که باید این اعتبار، به کانون‌‌ها یا بنیادهای فرهنگی دینی و مساجد، سمت و سو پیدا کند تا فعالیت‌های قرآنی را به مساجد ببریم.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت افزود: معظم له غیر از بحث‌های تخصصی و فنی که در حوزه مهندسی تلاوت و قرائت یا قرائت‌های معنامحور تأکید کردند که در این حوزه شورای عالی قرآن و دستگاه‌های ذی‌ربط در حال کار هستند، بخشی نیز ناظر بر رویکردهای عمومی است که تأکید ایشان به حفظ قرآن، شکل‌گیری مسابقات عمومی مسجد و محله محور در کنار مسابقات حرفه‌ای بود که به نظر می‌آید رویکرد و توجه دستگاه‌های مختلف امسال به این مسئله است.

وی یادآور شد: «تلاوت معنامحور»، «مسجدمحوربودن برنامه‌ها»، «محورشدن فعالیت قرآنی در کشور» و «اجرای مسابقات عمومی و غیرحرفه‌ای برای بدنه جامعه»، از جمله برنامه‌های اتحادیه طبق سخنرانی‌ها و منویات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام
captcha