تخصیص 140 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان ارومیه
کد خبر: 4101396
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

تخصیص 140 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: 140 میلیارد ریال اعتبار برای مباحث محرومیت‌زدایی شهرستان ارومیه تخصیص یافته و دستگاه‌های مرتبط کار را شروع کردند.

غلام حسین عماری، فرماندار ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، غلام حسین عماری، فرماندار ارومیه ۳۰ آبان در جلسه شورای اداری ارومیه ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد امیدواریم ادامه دهنده راه و آرمان شهدا به عنوان شهدا باشیم.

وی افزود: از اعضای شورای تامین که در حوادث اخیر با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی در تلاش  امنیت ارومیه را فراهم کردند تشکر می‌کنیم.

عماری بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم اصفهان فرمودند:« قطعا بساط این شرارت جمع خواهد شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در طول چهل و سه سال عمر پربرکت خود توانسته از مشکلاتی که توسط دشمن به وجود آمده عبور کند، از این معضل نیزعبور خواهد کرد».

وی ادامه داد: طبق وعده حضرت آقا بساط شرارت جمع خواهد شد و مردم ایران با روحیه تازه در میدان پیشرفت ادامه مسیر خواهند داد و مقام معظم رهبری فرمودند:« امروز هدف دشمن القاء ناامیدی است که متاسفانه برخی در این مسیر با دشمن همراهی می‌کنند»، بنابراین در جهت تقویت امیدواری مردم خدماتی انجام شده است.

فرماندار ارومیه تصریح کرد:  طبق سیاست‌های دولت سیزدهم خط قرمز دولت ناامیدی مردم است و هر اتفاق و کاری که موجب امیدواری مردم باشد، جزو سیاست‌های مورد حمایتی دولت خواهد بود.

وی گفت: در بحث محرومیت‌زدایی در مناطق  کم برخوردار شهرستان از جمله کوی سالار، لاله و دین پرست شاهد اتفاقات مثبتی از جمله تامین آب شرب هستیم که مطالبه و مشکل مردم بود و عملیات فاضلاب نیز در ماه‌های آینده در این مناطق بهره‌برداری خواهد شد.

عماری عنوان کرد: شاهد شروع عملیات اجرایی پروژه‌های متعددی که مورد نیاز مردم از جمله مرکز سلامت در کوی سالار، سالن ورزشی، خانه مهارت و اورژانس اجتماعی هستیم و تصویب و تخصیص صد در صدی اعتبارات نیز از دیگر رویدادهای مهم است.

وی افزود: 140 میلیارد ریال اعتباری است که برای مباحث محرومیت‌زدایی تخصیص یافته و دستگاه‌ها کار را شروع کردند و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله پست، شهرداری که شاهد خدمت رسانی مانند جدول‌گذاری و آسفالت معابر و شرکت برق که خدمات برق‌رسانی را انجام دادند.

فرماندار ارومیه اضافه کرد: نکته کلیدی که جزو منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت محسوب می‌شود ملاقات‌های مردمی است که استاندار در مناطق محروم با مردم برای محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات دیدار کرد و هدف گذاری شده اتفاقات مثبت دیگری روی دهد.

وی ادامه داد: در بازدیدهای استاندار از واحدهای تولیدی و صنعتی، مشکلات واحدهای تولیدی احصا و تلاش برای رفع آن‌ها انجام می‌شود که تا امروز 46 بازدید روزهای یکشنبه برای شهرستان ارومیه  که 97 واحد بازدید شده و 225 مصوبه برای واحدهای صنعتی تولیدی برای شهرستان داشتیم که بخشی از این مصوبات اجرایی شده و بخشی نیز در دست اقدام است.

عماری یادآور شد: پنج بخش شهرستان ارومیه مورد بازدید استاندار قرار گرفت 152 مصوبه عمرانی، 24 مصوبه اقتصادی در شورای توسعه برنامه‌ریزی استان مصوب شد که بخش عمده آن ابلاغ شده در دست انجام است.

وی گفت: در بخش پروژه‌های تملک دارایی شهرستان در کنار این پروژه‌ها، در سفر استاندار مصوب شد، 261 پروژه برای شهرستان ارومیه با 342 میلیارد تومان که در کنار پروژه‌های ملی و مصوب سفر استاندار می‌تواند تاثیر خوبی در توسعه شهرستان داشته باشد.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: از محل تبصره 18 تاکنون 404 میلیارد تومان برای اشتغال هفت هزار و 436 نفر پرداخت شده و از محل تبصره 16 برای اشتغال هزار و 159 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 111 میلیارد تومان برای شهرستان ارومیه پرداخت شده است.

وی افزود: در بحث مشاغل خانگی و پایدار روستایی و عشایر 153 میلیارد تومان برای اشتغال دو هزار و 13 نفر از طرف دولت پرداخت شده و 70 میلیارد تومان طرح مصوب داریم که در اختیار بانک‌های عامل قرار خواهد گرفت.

عماری تصریح کرد: در بحث سامانه رصد اشتغال 35 درصد تحقق اشتغال تعهد شده شهرستان انجام شده و طرح گلخانه و چرخه‌های خوشه‌های صنایع دستی نیز برای شهرستان توسط استاندار دستور داده شده که دو شیوه نامه برای آن‌ها تدوین شده که رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: هر هفته شاهد حضور مسئولان استانی و شهرستانی در میز خدمت در مصلا هستیم و کارهای فرهنگی خوبی اتفاق افتاده است و با تلاش شبانه روزی مشکل نان که دغدغه مردم بود برطرف شد.

فرماندار ارومیه بیان کرد: پیرو تاکید استاندار آذربایجان‌‌غربی، شناسنامه شهرستان تهیه می‌شود که از سال 1366 به روزرسانی نشده است و متعهد می شویم با برنامه محور بودن، تعامل بین بخشی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها این شناسنامه تدوین شود.

انتهای پیام
captcha