مکانی برای برپایی اجتماع اعتراضی قانونی در شیراز راه‌اندازی شود
کد خبر: 4101128
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

مکانی برای برپایی اجتماع اعتراضی قانونی در شیراز راه‌اندازی شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار راه‌اندازی مرکز یا میدان‌گاه یا تکیه‌ای برای جمع شدن معترضین و ارائه اعتراض صحیح و قانونی و فرهنگ‌سازی در شیراز شد و گفت: این کار به منظور ترویج فرهنگ صحیح اعتراض با توجه به ظرفیت‌های قانونی صورت گیرد.

علی‌اکبر سلطانی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علی‌اکبر سلطانی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 29 آبان در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: فرهنگ یکی از اساسی‌ترین حوزه‌های مورد نیاز امروز انقلاب اسلامی و جامعه است.

وی با اشاره به وقایع اخیر اظهار کرد: حوادثی که امروز شاهد آن هستیم ریشه در دو مسئله اساسی دارد؛ اول شعارهای محقق نشده و انتظارات مردم از حکومت و مسئولان است که باید به صورت جدی بررسی و بازبینی شوند تا شاهد خدمت به مردم باشیم و این همان وعده‌ای است که منتخبین در هر دوره به مردم داده‌اند.

سلطانی، دومین دلیل را عنادورزی دشمنان و توطئه‌های آنان از قبیل تحریم، ظلم و خباثت عنوان کرد و افزود: یکی از وجوه این ماجرا تسلط تفکر غرب و دشمن با استفاده از ابزار رسانه بر افکار مردم و برخی مسئولان است. سال 1386 مقام معظم رهبری از طرح شبیخون فرهنگی و بعد از آن تهاجم فرهنگی بارها یاد کردند.

وی تصریح کرد: نبود قرارگاه‌های فرهنگی مناسب، در هم گسیختگی برنامه‌های فرهنگی، نبود کار علمی مناسب، عدم اتحاد در جبهه فرهنگی، عدم درگیر کردن مناسب اقشار مختلف مردمی با موضوعات فرهنگی، پراکندگی کار، گزارش محور بودن فعالیت‌ها، عدم توجه مناسب به اثربخشی برنامه‌ها، عدم برنامه‌ریزی برای فضای مجازی و تولید محتوا، عدم تربیت متفکرین در این حوزه و حوزه‌های علوم انسانی در این سال‌ها موجب شده است که دشمن با راه انداختن جنگ روایت‌ها بتوانند با استفاده از حربه دروغ فرافکنی و بمباران اطلاعاتی کذب، تخریب و شایعه‌پراکنی بر برخی ذهن‌ها مسلط شود به نحوی که حتی فرهنگ و ادب ایرانی را برخی فراموش کرده و اعتراضات را به میدان فحاشی ناموسی، بی غیرتی، انقلاب جنسی و حتی قتلگاه برای جوانان این کشور تبدیل کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: این مهم ریشه در سهل‌انگاری همه مردم اعم از مسئولان تا جوانان و مردم دارد که در زمانی که مورد حمله و تهاجم قرار گرفته‌ایم، برنامه‌ای برای مصون‌سازی خود و دیگران تدبیر نکرده‌ایم و امروز در حال از دست دادن جوانان این مرز و بوم هستیم.

وی خطاب به شهردار شیراز اظهار کرد: هر چند شهرداری به عنوان یکی از ده‌ها دستگاه متولی فرهنگی در شهر نامیده می‌شود اما به دلیل موجبات مستمر اقشار مختلف مردم در سطوح مختلف موثرترین و راهگشاترین ارگان فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی تلقی می‌شود.

سلطانی گفت: حوزه فرهنگ در دو بعد سخت‌افزار و نرم‌افزار یکی از مهم‌ترین مسئله‌های امروز حکومت اسلامی است که پرداختن به آن و سرمایه‌گذاری بر روی آن در این زمان جنگ روایت‌ها جزو واجبات غیر قابل انکار است که واقعا از دغدغ‌ های شهردار و اعضای شورای شهر شیراز است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی با رویکرد برنامه‌های موثر و عمیق در اقشار مختلف جامعه اعم از زنان و مردان، جوانان، کودکان و به ویژه خانواده از مأموریت های ویژه شورا و از انتظارات به حق مردم از شهردار است، از شهردار خواست نسبت به مدیریت بهینه عرصه فرهنگی شهر شیراز اقدامات عاجل و راهگشا انجام دهد تا مردم شیراز علاوه بر احساس پیشرفت و سازندگی در حوزه‌های عمرانی، شاهد اثرات فرهنگی در جای جای زندگی خود از سوی شهرداری باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: قطعاً استفاده از ظرفیت پارک‌ها، باغات خانواده، ورزش در حوزه تفریحات سالم با محتوای فرهنگی بر پایه رویدادهای فرهنگی هنری متعدد در مناطق و فرهنگسراها، راه‌اندازی باغات خانواده و بانوان و احداث سالن‌های ورزشی و برگزاری رویدادهای ورزشی و ده‌ها عنوان فعالیت مؤثر فرهنگی می‌تواند به شهر هنر دوست شیراز طراوت دو چندان بخشیده و شیراز را چون گذشته در عرصه فرهنگی پیشران کشور کند.

سلطانی خواستار راه‌اندازی مرکز یا میدان‌گاه یا تکیه‌ای برای جمع شدن معترضین و ارائه اعتراض صحیح و قانونی و فرهنگ‌سازی در شیراز شد و گفت: این کار به منظور ترویج فرهنگ صحیح اعتراض با توجه به ظرفیت‌های قانونی صورت گیرد تا بتوان شیراز را به عنوان الگو برای یک کنش اجتماعی به قانون اساسی به عرضه نمایش گذاشت.

وی در ادامه سخنان خود از افتتاح و کلنگ‌زنی 29 پروژه عمرانی، فرهنگی و گردشگری شهرداری شیراز در سال دوم شورای ششم خبر داد و گفت: این مسئله نشان از اراده جدی شورای ششم و شهرداری شیراز برای خدمت‌رسانی گسترده در ابعاد مختلف در پهنای شهر شیراز دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: پروژه عمرانی که در سال‌های نچندان دور مورد بی مهری قرار گرفته و حوزه عمرانی شهرداری شیراز را به خواب بلند مدت فرو برده بود و پروژه‌هایی به اتهام تصویب در دوره‌های قبلی شورا بدون مطالعه متوقف و خسارت‌های میلیاردی را به شهر بابت عدم اجرا و تاخیر به شهروندان  شیراز تحمیل کرده بود. پروژه‌های سرمایه‌گذاری که امکان تکمیل آن در سال‌های پیش میسر بود و در دوران تحریم می‌توانست تبدیل به مراکز عرضه محصولات ملی شود تا ضمن اشتغال‌زایی مناسب برای شهروندان تولید ثروت برای شهر را رقم زده و به کمک طرح‌های زیباسازی و عمرانی، حمل و نقل و فرهنگی شهر درآید، از جمله مباحثی بود که در سال‌های گذشته در این حوزه رخ داده بود.

وی، اجرای طرح‌های ناقص در گذشته که نه تنها برخی مسائل از جمله ترافیک را سامان نداده است بلکه موجب ایجاد مشکل و هزینه‌های چند برابری در شهر شیراز شده است را از دیگر مشکلات شهر عنوان کرد و گفت: دور شدن از شعارزدگی طرح‌های بدون پشتوانه علمی که برخی در دوره‌های قبل مطرح شده بود از جمله طرح تراموای شیراز از دغدغه‌های امروز کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهرشیراز است که با پیگیری انجام شده و همکاری بسیار خوب شهرداری به ویژه در سال دوم در حال به نتیجه رسیدن است.

انتهای پیام
captcha