افتتاح دو کتابخانه عمومی سیار در فارس
کد خبر: 4101111
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

افتتاح دو کتابخانه عمومی سیار در فارس

طی مراسمی با هدف توسعه کتابخوانی در روستاها و مناطق محروم استان فارس دو کتابخانه عمومی سیار در این استان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح کتابخانه عمومی سیار، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی، مراسم افتتاح و بهره‌برداری دو کتابخانه عمومی سیار با هدف توسعه کتابخوانی در روستاها و مناطق محروم استان فارس امروز، 29 آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان استانی و اعضای مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در شیراز برگزار شد.

کتابخانه‌های عمومی سیار زنده یاد حسین روزیطلب و دشت‌ گل شهرستان داراب از امروز به صورت رسمی وارد فاز ارائه خدمت به علاقه‌مندان کتابخوانی در شیراز و داراب شدند.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم گفت: ضریب امانت کتابخانه‌های سیار به نسبت کتابخانه‌های ثابت، شش برابر است که این باعث می‌شود به جامعه‌ وسیع‌تری خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار به مناطق روستایی و کم‌برخوردار خدمات ارائه می‌دهند، افزود: این کتابخانه‌های سیار به مناطقی فرستاده می‌شوند که دسترسی محدودی به منابع اطلاعاتی و کتاب دارند و ساخت کتابخانه در آن مکان‌ها زمان‌بر است.

منوچهری به خدمات کتابخانه‌های سیار اشاره کرد و گفت: تمام خدماتی که در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود توسط کتابخانه‌های سیار نیز به مردم ارائه می‌شود؛ هرچند در کتابخانه سیار سالن مطالعه وجود ندارد. همچنین کتاب‌های این کتابخانه ها توسط کتابخانه‌های عمومی پشتیبان تامین می‌شود و مدام در حال بروزرسانی است.

یادآور می‌شود، خودرو این دو کتابخانه سیار توسط خیران اهدا شده و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس این کتابخانه‌ها را تجهیز کرده است.

انتهای پیام
captcha