اعلام برنامه‌های دانشگاه‌های فارس در هفته بسیج
کد خبر: 4101106
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

اعلام برنامه‌های دانشگاه‌های فارس در هفته بسیج

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانشگاه‌های استان پرداخت و گفت: اجرای رزمایش جهادگران، راه‌اندازی پویش «من و رفیق شهیدم»، برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی و جشنواره‌ها و مسابقات علمی، جشنواره و شب شعر، حضور در نماز جمعه و غیره از جمله برنامه‌های هفته بسیج در دانشگاه‌های استان است.

سعید یوسفی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سعید یوسفی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس امروز، 29 آبان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج به تشریح برنامه‌های دانشگاه‌های استان بدین مناسبت پرداخت و گفت: بدین مناسبت همانند سایر اقشار بسیج برنامه‌های متنوعی ویژه دانشجویان و دانشگاهیان در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی، مهم‌ترین برنامه این هفته را رزمایش جهادگران عنوان کرد و افزود: در همین راستا گروه‌های جهادی دانشجویی طی هفته بسیج به مناطق کم برخوردار و محروم استان با هدف محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم اعزام خواهند شد.

یوسفی، توزیع بسته‌های معیشتی، برپایی جلسات مطالبه‌گری جهادگران با حضور مسئولان استان، تجلیل از جهادگران بسیجی، اجرای پویش بسیج و خدمت‌رسانی کرونایی با شعار «هر بسیجی یک خدمت» و همچنین راه‌اندازی پویش «من و رفیق شهیدم» را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اهمیت توجه به مباحث علمی در محیط دانشگاهی گفت: در همین راستا ویژه‌ برنامه‌های علمی را طی هفته بسیج تدارک دیدیم که از جمله آن می‌توان به برپایی جشنواره و مسابقات علمی، افتتاح و حمایت از مراکز رشد و تحقیقات علمی، برپایی اردوهای علمی و راهیان پیشرفت، نمایشگاه دستاوردهای علمی، نشست‌های آموزشی اشتغالزایی و کارآفرینی، اجرای دوره‌های تخصصی کارگاهی، نشست‌های علمی راه مهندسی، تجلیل از نخبگان علمی و غیره اشاره کرد.

به گفته وی، برپایی نشست‌های خانواده، وبینارهای زن و تفکر بسیجی در نگاه امام(ره)، برپایی کارگاه‌ها و غرفه‌های مشاوره حقوقی، اعزام مشاوران بدر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برپایی شب شعر، جشنواره شعر، رونمایی از تولیدات هنری رسانه‌ای، اجرای تئاتر خیابانی، ورکشاپ هنری، مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه عکس چهره‌های ماندگار، اجتماع حماسی خادمان راهیان نور در گلزار شهدا، اکران فیلم و مستند، برگزاری یادواره شهدای دانشگاهی ذیل سومین یادواره شهدای دانشجوی فارس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه‌های دانشگاه‎های فارس طی هفته بسیج هستند.

یوسفی همچنین از برپایی نشست‌های روشنگری با هدف تبیین مکتب مقاومت، سخنرانی دانشجویان بسیجی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، اعزام شبکه روشنگران جوان به دانشگاه‌ها و مساجد، چاپ و انتشار نشریه الکترونیکی، نشریه دیواری، بروشور و تولیدات هنری رسانه‌ای در بستر فضای مجازی، میزگرد رسانه‌ای و غیره بدین مناسبت خبر داد.

وی با یادآوری اینکه 2 آذرماه سالروز تأسیس بسیج دانشجو و طلبه به فرمان امام راحل است، افزود: به همین مناسبت برنامه‌های مناظره، تریبون آزاد، کرسی آزاداندیشی، نشست بصیری و غیره را در سطح دانشگاه‌ها برپا خواهیم کرد.

فرمانده بسیج دانشجویی فارس در پایان برپایی کارگاه‌های تدبر در قرآن با محوریت آیات سیاسی، دشمن‌شناسی و آمادگی در مقابل دشمن، برپایی مسابقات قوی‌ترین مردان دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، مسابقات فنی مهندسی سازه‌ها، برپایی دوره خط امام و توانمندسازی تشکیلاتی مسئولان بسیج و دوره روایت‌گری و حماسه دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha