افزایش عملکرد کتابخانه‌ها موجب ارتقای سطح فرهنگی جامعه خواهد شد
کد خبر: 4101101
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

افزایش عملکرد کتابخانه‌ها موجب ارتقای سطح فرهنگی جامعه خواهد شد

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش کتابخانه در ارتقای فرهنگ جامعه افزود: کار در کتابخانه‌ها کاری بنیادین و اساسی به شمار می‌رود و افزایش عملکرد کتابخانه‌ها موجب افزایش سطح فرهنگ جامعه خواهد شد.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 29 آبان در مراسم افتتاحیه 2 واحد کتابخانه عمومی سیار که به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد، گفت: انجام امور فرهنگی در جمهوری اسلامی در شمار اقدامات زیربنایی و بنیادی قرار دارد.

وی با تأکید بر نقش کتابخانه در ارتقای فرهنگ جامعه افزود: کار در کتابخانه‌ها کاری بنیادین و اساسی به شمار می‌رود و افزایش عملکرد کتابخانه‌ها موجب افزایش سطح فرهنگ جامعه خواهد شد.

آیت‌الله دستغیب ایجاد کتابخانه‌های سیار را اقدام ارزشمندی در محرومیت‌زدایی فرهنگی دانست و اظهار کرد: ایجاد کتابخانه‌های سیار اقدام ارزشمندی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در نقاط محروم کشور است و ایجاد کتابخانه در نقاط محروم موجب می‌شود تا شاهد ترویج بیشتر کتابخوانی و فرهنگ مطالعه در میان نوجوانان و جوانان باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت انتخاب کتاب‌ها هم بیان کرد: انتخاب کتاب باید متناسب با سن و افرادی باشند که کتاب را امانت می‌گیرند و امانت دادن کتب مناسب به افراد باید با یک برنامه مشورتی به انجام برسد.

انتهای پیام
captcha