قرآن کتاب حرکت و انگیزه است
کد خبر: 4100694
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

قرآن کتاب حرکت و انگیزه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: قرآن کتاب تدبر، فهم و عمل، انس، رشد، حرکت و انگیزه است.

قرآن کریم

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان صبح امروز ۲۸ آبان در حاشیه بازدید از اردوی طلاب حافظ قرآن‌کریم در شهرستان خدابنده، گفت: باید با مستحکم‌تر کردن پایه‌های ایمانی خود و آشنایی با زبان نحوه انتقال مفاهیم قرآن به مردم، آموزه‌های قرآنی به جامعه  منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ قرآن، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و نظم و انضباط می‌خواهد، متذکر شد: از این رو، با توجه به شرایطی برای حفظ قرآن باید برای خود زمان مشخص و معین کرد که روزی چند ساعت و در کدام ساعت‌ها می‌خواهید به حفظ قرآن بپردازید.

احمدی تصریح کرد: حفظ آیات الهی باید همراه با تثبیت باشد، بنابراین باید خشت نخست را در این کار درست بگذارید و نکته دیگر دوره کردن محفوظات است و این کار به این معناست که به زحمات قبلی خود احترام می‌گذارید؛ زیرا اگر دوره نکنید، یعنی گلی که پرورش داده‌اید را پرپر می‌کنید.

این مسئول با بیان اینکه در حفظ قرآن بدون معنا، بی‌معنا است و این امر باید مورد توجه جدی حافظان قران کریم قرار گیرد، ادامه داد: خداوند سبحان قرآن را نازل نکرده تا آن را حفظ کنیم، قرآن کتاب تدبر، فهم و عمل، انس، رشد، حرکت و انگیزه است؛ باید دید آیات الهی در کدام بخش در زندگی کاربرد دارد و از آن بهره برد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه کسانی که قرآن در قلبشان جای گرفته چشمه‌های تدبر از اعماق دلشان به جوشش درآمده است، افزود: آیات قرآن در سرتاسر زندگی فردی و اجتماعی آنان حضور دارند، و اگر دقت کنیم، خواهیم دید که همه‌ جزئیات اعمال و گفتار و نیاتشان متأثر و برگرفته از آیات قرآن است.

انتهای پیام
captcha