31 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی لرستان هستند
کد خبر: 4100679
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

31 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی لرستان هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از برگزاری بیش از 230 برنامه طی هفته «کتاب» در لرستان خبر داد و گفت: در لرستان 38 باب کتابخانه نهادی، 20 کتابخانه مشارکتی با 760 هزار نسخه کتاب ثبت شده با بیش از 31 هزار عضو فعال این مهم را دنبال می‌کند.

سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌هخای عمومی لرستانسیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌هخای عمومی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، گفت: مردم لرستان مردمی با فرهنگ، کتاب‌دوست و کتابخوان هستند و این استان همواره در تاریخ، علم، ادب و فرهنگ محلی برای تجلی اسلام ناب و مکتب استادان معظم شیعه بوده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره چهار شهید مدافع امنیت وطن لرستان که در جریان اغتشاشات و آشوب‎های اخیر به شهادت رسیدند، افزود: هفته کتاب در استان لرستان با پیام نماینده ولی‌فقیه در استان و همچنین استاندار لرستان در باب اهمیت کتاب و کتابخوانی و تبریک هفته کتاب و با حضور کارکنان و کتابداران در گلزار مطهر شهدا و توسل به این شهدا آغاز شد.

راستخانه ادامه داد: بیش از 230 برنامه متنوع فرهنگی برای اقشار مختلف از جمله کودکان، نوجوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، شاعران، نویسندگان، کتابداران و فعالان عرصه کتابخانه‌ها، نظامیان، روستاییان و عشایر، روشندلان، مددجویان زندان و اقشار مختلف مردم برنامه‌های فرهنگی متناسب با کتابخوانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه امروزه کتابخانه‌ها در کنار دیگر مؤسسات و نهادهای فرهنگی از جمله مدرسه و مساجد که در تمدن‌سازی اسلامی ـ ایرانی مرکزیت و محوریت دارند درصدد هستند تا درک حال خوش کتابخوانی و فهم دانایی را به مردم عزیز هدیه دهند، اضافه کرد: در لرستان 38 باب کتابخانه نهادی، 20 کتابخانه مشارکتی با 760 هزار نسخه کتاب ثبت شده و با بیش از 31 هزار عضو فعال این مهم را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضور اعضا در کتابخانه شروعی برای فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد بود، گفت: کتابخانه‌های عمومی  متعلق به عموم مردم هستند و ضمن ارائه خدمت به همه گروه‌های خاص از جمله نابینایان، ناشنوایان، سالمندان و اقشار مختلف مردم به صورت ویژه به مخاطب کودک و نوجوان می‌پردازد.

راستخانه با بیان اینکه امروزه حضور کودکان و نوجوانان و نسل نو انقلاب بیشتر در کتابخانه‌ها محسوس است، افزود: در تمام کتابخانه‌های نهادی استان بخش کودک ایجاد شده است و این بخش با شرایط خاص دوران کودکی طراحی شده و محتوای مناسب، اسباب بازی‌های فکری، کتاب‌های خاص رده‌های سنی مختلف برای آنها در نظر گرفته شده است و برنامه‌های مختلف فرهنگی همچون کلاس‌های نقاشی، خطاطی، قصه‌گویی و بلندخوانی در کتابخانه‌های لرستان برای کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha