انتقال پیام شهدا وظیفه منتظران امام زمان(عج) است
کد خبر: 4100525
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

انتقال پیام شهدا وظیفه منتظران امام زمان(عج) است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه دسیسه دشمن در کشور موجب به شهادت رسیدن برخی از هموطنانمان شده است، گفت: باید بدانیم که انتقال پیام شهدا یک وظیفه بر گردن تمامی منتظران امام زمان(عج) است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس، امروز، 27 آبان در خطبه اول نماز جمعه شیراز با دعوت به تقوا، خداترسی و پرهیزگاری گفت: انسان‌ها در حرکات اجتماعی، انقلاب‌ها و فعالیت‌های خود همواره تابع یک دیدگاه و فکر هستند و بدون این فکر و معرفت یک حرکت اجتماعی شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب بدون ایدئولوژی، محقق نمی‌شود، ادامه داد: انقلاب‌‌ها به تناسب ایدئولوژی و باورهای خود ممکن است، متفاوت باشند و در انقلاب اسلامی ما معارف انقلاب اسلامی تا زمان ظهور امام زمان(عج) خواهد یافت و باید معارف جبهه مقابل خود را بشناسیم و با بصیرت پیش برویم.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه شهدا پیام انقلاب اسلامی را به تمام عالم منتقل کردند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره شهدای قم بر انتقال پیام شهدا تأکید فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه دسیسه دشمن جنایتکار در شهرهای کشور ما موجب شهید شدن افرادی در راه خدا شده است، تأکید کرد: پیام شهادت فی سبیل‌الله روحانیون و بسیجی‌ها و نیروهای انتظامی ما باید منتقل شود؛ باید بدانیم که انتقال پیام شهدا یک وظیفه بر گردن تمامی منتظران امام زمان(عج) است.

هدف غرب مقابله با اسلام است

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه در انتقال پیام انقلاب اسلامی و پیام شهیدان انقلاب اسلامی، محور اصلی توحید است، بیان کرد: دعوا سر لا اله الا الله است و اصل دعوا در «قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ» است زیرا ما بت‌ها و خدایان دورغین غرب را نمی‌پرستیم؛ پیروان اسلام ناب محمدی نگاه توحیدی و اعتقاد به خدای یگانه دارند و برای همین بتی مانند لیبرال دموکراسی را هم نزد ما ارزش ندارد.

وی ادامه داد: اگر غرب، علیه انقلاب شما شعار می‌دهد و  شما را تحریم می‌کند، هدفش برخورد با دین اسلام است و می‌خواهد تفکرات پوشالی خود را در عالم تثبیت کند که شهدای ما در مقابل این خواسته غرب ایستاده‌اند و شهادت 300 هزار جوان ما بر سر کلمه طیبه لااله الا الله  بوده است؛ طبق آیه «الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ» این شهدا فی سیبل الله کشته می‌شوند و به همین دلیل در زیارت عاشورا مرتب اللَهُمَّ اجعَل مَحیایَ مَحیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد را می‌‌گوییم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خدا در قرآن برای توحید مراتب متعددی ذکر فرموده است، گفت: قبول داشتن خدای متعال باید پذیرش نقش توحیدی حضرت حق باشد و اینجاست که پیروان واقعی قرآن هم مشخص می‌شوند.

وی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی برخی به شوروی سابق پناه بردند و مارکسیست‌ها این‌گونه بودند اما این لانه‌ای که به آن پناه می‌برند از بین رفت و آیه مبارک «إِنَّ اَوهَنَ البُیوتِ لَبیتُ العَنکبوتِ» محقق شد؛ لیبرال‌های غربگرا هم که زیر پرچم آمریکا رفته بودند، نتیجه کار خود را دیدند.

آیت‌الله دژکام افزود: آن‌ها هم که امروز تصور دارند با رفتن زیر پرچم آمریکا موفق می‌شوند بدانند که خیال پوچی است و آیه «هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا تُنْفِقُوا عَلَىٰ مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّىٰ يَنْفَضُّوا ۗ وَلِلَّهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَفْقَهُونَ» مصداق کسانی است که به آمریکا می‌گویند اگر چندماه دیگر تحریم کنید مسئله حل است و این‌ها تسلیم می‌شوند و مسیر انقلاب را رها می‌کنند و به طرف شما می‌آیند زیرا تحریم خُرد کننده است اما خدای متعال می‌فرماید «وَلِلَّهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» که ایمان اینجا معلوم می‌شود و پیام شهید اینجا تفسیر می‌شود و توحید ناب اینجا معنا پیدا می‌کند، خزائن آسمان‌ها و زمین برای خداست اما آمریکا خیال می‌کند ما را با تحریم نابود می‌کند اما باید بداند که خزائن آسمان‌ها و زمین برای خداست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس تأکید کرد: منافقانی که در بین ما هستند و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کنند باید آیه «وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَفْقَهُونَ» و «يَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنَا إِلَى الْمَدِينَةِ لَيُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ» را به خاطر آورند که فریب خورده‌اند و پیروز نخواهند شد.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیه «وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ، گفت: عزت از آن خدا و از آن رسول خدا و مومنان است و بچه‌های ما در اوج مظلومیت کشته می‌شوند؛ این نظام است که مردانگی و عزت و دیانت به خرج می‌دهد و اگر دست به اسلحه بود که نمی‌گذاشت افراد خبیث چنین جنایت بزرگی در اصفهان، در حرم حضرت شاهچراغ (ع) و ... راه بیندازند و این رافت نظام است.

وی با تأکید بر اینکه پیام توحید را در حاکمیت و ربوبیت هم باید پذیرفت، افزود: اگر کسی باور کرد همه امور عالم در دست خداست آن فرد در سنگر ماست و اگر این باور را نداشته باشد در سنگر مقابل ما خواهد بود.

تلاش دشمن برای مقابله با پیشرفت دولت

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه شیراز هم با اشاره به تلاش دولت برای رفع مشکلات مردم گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت ضمن تاکید بر شرایط اجتماعی پیش آمده و تحریکات دشمن بر لزوم تداوم خدمتگذاری دولت تاکید فرمودند و تاکید داشتند که سنگ‌اندازی دشمنان خارجی و برخی جریان‌های داخلی نباید جلوی پیشرفت دولت برای خدمتگذاری و حل مشکلات مردم را بگیرد.

وی افزود: لازم است که جریان‌های داخلی در مقابل دشمن از هم حمایت کنند و دلشان قبل از رقابت سیاسی برای دین بسوزد و همه باید طبق فرموده رهبر معظم انقلاب که در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) بر آن تاکید کردند باید ید واحده باشیم

آیت‌الله دژکام در ادامه با تقدیر از اقدامات بسیج سازندگی فارس برای ابرسانی به روستاهای استان در هفته بسیج اظهار کرد: حدود ۴۰۰ روستا در استان لوله‌کشی آب نداشتند که با پای کار آمدن بسیج سازندگی از نعمت آب برخوردار خواهند شد و طی سه روز آینده یک‌صد روستای فارس به همت بسیج سازندگی و دستگاه‌های دیگر مورد آبرسانی قرار خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اینکه بسیج همواره هم در عرصه خدمت‌رسانی پای مردم ایستاده و هم در عرصه شهادت که برای حفظ نظام، شهیدان بسیاری داده است، گفت: کار ارزشمند بسیج سازندگی فارس ایجاد ۵ هزار و ۱۰۰ شغل اجتماعی محور در طول امسال است و  با تحقق ۶۰ هزار اشتغال که امسال برای فارس تعهد شده است شاهد تحول بسیاری خواهیم شد و باید موانع موجود در این راه رفع شود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به لزوم توجه به حوزه دانش بنیان هم گفت: دولت برای حمایت از تولید دانش‌بنیان یک آئین‌نامه تهیه کرده است که در مرداد ماه ابلاغ شد و وزارت‌های مرتبط هم از تولید دانش‌بنیان حمایت دارند. باید دانشگاه‌ها با قرار گرفتن در مسیر دانشگاه نسل چهارم در این عرصه اشتغال‌زایی گام بردارند و تولید دانش بنیان راه بیندازند تا فارغ‌التحصیلان آن‌ها با مهارت‌افزایی در آینده اشتغال داشته باشند.

وی تصریح کرد: استاندار فارس طی 2 ماه گذشته بر تنظیم نقشه علم و فناوری استان فارس تاکید کرده است که در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی موثر خواهد بود و باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد زیرا اشتغال موجب کمک به نظام و دولت می‌شود.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در جامعه اظهار کرد: حوزه به عنوان نهاد دینی و اجتماعی باید نقش خود را بشناسد و اگر دانشگاه و حوزه نقش خود را بشناسند، بسیاری از مسائل حل خواهند شد.

وی با اشاره به شهادت حجت‌الاسلام محمد مویدی به عنوان مدافع سومین حرم اهل بیت(ع) نیز اشاره کرد و گفت: وی ۲۰ سال کار حوزوی کرد و در طول این ۲۰ سال از ایفای نقش اجتماعی هم کوتاهی نکرد و در جریان دفاع از حرم اهل بیت (ع) همراه سردار سلیمانی بود و آرزوی شهادت داشت و اکنون که برای دفاع از سومین حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسید باید پیام این روحانی بسیجی و جهادگر را به سایرین منتقل کنیم؛ فردا روحانیت کشور و استان فارس عزادار یک رفیق قدیمی است که در خیابان معالی آباد شیراز تشییع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha