توضیح مدیرکل سیاسی استانداری فارس درباره وقایع دانشگاه شیراز
کد خبر: 4100441
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۱

توضیح مدیرکل سیاسی استانداری فارس درباره وقایع دانشگاه شیراز

در پی ورود نیروهای امنیتی به کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیراز، مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

جواد قناعتی، مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، ورود سه تن از نیروهای تأمین امنیت در روز پنج‌شنبه، ۲۶ آبان‌ به کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیراز، واکنش‌هایی را در پی داشته است.

در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در روایتی از این رخداد در بيانيه‌ای آورده است:

«یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز در حد فاصل میدان دانشجو تا میدان نمازی اقدام به فیلمبرداری و عکسبرداری از نیروی‌های امنیتی کرد، اتفاقی که منجر به شک کردن نیروهای امنیتی به این فرد شد.

این فرد اقدام به فرار کرد و در نهایت وارد کتابخانه خوارزمی شد که این اتفاق باعث تعقیب فرد توسط نیروهای امنیتی شد. حراست کتابخانه با توجه به ورود غیرعادی این فرد به کتابخانه، به او شک کرد و به دنبال او رفتند. در نبود حراست در ورودی کتابخانه، سه تن از نیروهای امنیتی در اقدامی بدون اطلاع و خلاف قوانین تصمیم به ورود به حریم دانشگاه و کتابخانه خوارزمی گرفتند و با از بین بردن حرمت محیط دانشگاه، اقدام به درگیری با فرد متواری کردند و او را به سمت بیرون بردند.

پس از اینکه نیروهای حراست متوجه می‌شوند هویت فرد، دانشجو بوده است، منجر به خروج نیروهای امنیتی از حریم کتابخانه خوارزمی شد و دانشجو در گیت حراست ماند و حراست با تماس با خانواده دانشجو و مطلع کردن آن‌ها، دانشجو را همراه خانواده خود از محیط دانشگاه خارج کردند. حضور نیروهای نظامی در دانشگاه بر خلاف قوانین است و لازم است پیشگیری از اقدامات مشابه صورت گیرد. ساعاتی پس از این اتفاق از دانشجو و خانواده وی توسط نهادهای مسئول دلجویی به عمل آمده است».

همچنین جواد قناعتی، مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس در این باره گفت: تعقیب در محدوده دانشگاه و ورود به کتابخانه که دانشجویان در حال مطالعه بودند، اقدامی غیرقانونی بوده است.

وی افزود: این اقدام غیر قانونی، باعث آسیب دیدن ساحت دانشگاه و جریحه‌دار شدن احساسات پاک دانشگاهیان، به خصوص دانشجویان عزیز این دانشگاه شده است.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان فارس بیان کرد: بدون تردید همه مسئولان و به‌ویژه نیروهای حافظ امنیت، حفظ حرمت و رعایت شأن محیط مقدس دانشگاه را وظیفه قطعی و انکارناپذیر خود می‌دانند.

قناعتی تصریح کرد: از دانشگاهیان دانشگاه شیراز به‌ویژه دانشجویان عزیز و خصوصا دانشجوی مورد نظر، به دلیل وقوع این رخداد تلخ و خطای صورت گرفته عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha