ساخت دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی در همدان با هدف اشتغالزایی
کد خبر: 4100400
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
به همت بسیج سازندگی

ساخت دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی در همدان با هدف اشتغالزایی

مسئول بسیج سازندگی سپاه همدان از آغاز به ساخت دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی در همدان با هدف اشتغالزایی خبر داد و گفت: این شهرک در مشاغل مختلف فعالیت خواهد کرد که در گام نخست احداث یک واحد گلخانه در آن تعریف شده است. واحدهای این مرکز، آموزشی است و افراد در این فضا علاوه بر آموزش برای ورود به بازار کار، درآمدزایی هم خواهند داشت.

علی قره‌باغی مسئول بسیج سازندگی سپاه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علی قره‌باغی، مسئول بسیج سازندگی سپاه همدان امروز 26 آبان‌ماه در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: فتنه‌های ابتدای انقلاب، جنگ تحمیلی و دیگر توطئه‌ها و بحران‌ها توسط نیروهای بسیجی که همان مردم هستند، پایان داده ‌شد.

وی با اشاره به گفته رهبر انقلاب که فرمودند «بسیج پاره تن مردم است»، افزود: بسیج در گام دوم انقلاب باید ویژگی‌های متمایزتری از بسیج گام اول داشته باشد، یعنی باید تخصصی و موضوعی‌تر عمل کرده و این بسیج باید تمدن‌سازتر باشد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان دعوای امروز جبهه غرب و جبهه اسلام را دعوایی تمدنی عنوان کرد و گفت: دنیای غرب و تمدن غرب در مواجهه با جریان اسلام، بیش‌ از گذشته رو به زوال می‌رود بنابراین دست و پا می‌زند تا به خیال خود نگذارد این اتفاق رخ دهد. اما تنها مکتبی که بتواند این تمدن اخلاقی را در جهان پایه‌گذاری کند غیر از اسلام نیست.

وی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های بسیج محرومیت زدایی و خدمات رسانی است که زیر ساخت بسیج است، ابراز کرد: هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی زودبازده از ابتدای سال ۹۸ تا‌کنون در سطح استان آغاز شده و در حال اجراست که ارزش این پروژه‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.

قره‌باغی گفت: بیش از ۸۰۰ سری جهیزیه و توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد ۶۹۵ هزار مورد به ارزش ریالی ۴۷۶ میلیارد تومان از دیگر اقداماتی است که طی سه سال گذشته انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی ادامه داد: فعالیت ۱۳۷ گروه جهادی با حضور یک‌هزار و ۵۱۶ نفر در مناطق محروم استان از ابتدای سال صورت گرفته است. ساخت ۳۲ منزل مسکونی، مرمت ۲۴ باب منزل، توزیع ۹ هزار و ۶۱۰ بسته معیشتی، انجام ۵۰۰ ویزیت رایگان، مرمت و بازسازی سه مدرسه، کاشت ۲ هزار و ۲۰۰ نهال، اهدای ۱۸ مورد جهیزیه و برگزاری رزمایش پاکسازی محیط زیست منطقه آزادراه همدان_ تهران بخشی ازاین اقدامات بوده است.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش‌های بسیج در اردیبهشت و خرداد گفت: این رزمایش‌ها با حضور ۵۱۱ گروه جهادی به حضور ۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر برگزار شد و در این مرحله نیز برنامه‌هایی چون احداث ۱۲۸ منزل مددجویی، ۱۶۲ مورد مرمت منزل، توزیع ۶۵ هزار بسته معیشتی، ۱۰ هزار ویزیت رایگان، رنگ‌آمیزی و مرمت ۹۲ مدرسه، اهدای ۱۶۰ مورد جهیزیه و توزیع ۴ هزار بسته لوازم‌التحریر اجرا شده است. امسال ۴۵۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند و احتمال افزایش تعداد آن‌ها نیز هست.

قره‌باغی با اشاره به افتتاح ۶۸ پروژه عمرانی گفت: ۴۰ مورد این پروژه‌ها مربوط به مسکن محرومان با ۸ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان اعتبار است، اجرای شبکه آب روستایی و توزیع آن، لایروبی قنات، افتتاح مخازن آب بتنی، افتتاح انتفال خط آب روستایی، حفاری و تجهیز چاه آب، افتتاح مدرسه و راه روستایی،آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی خرمرود تویسرکان به طول ۲۰۰ کیلومتر، ۲۰ مخزن بتنی، ۴ ایستگاه پمپاژ و ۱۰ حلقه چاه با ارزش ریالی ۲۴۰ میلیارد تومان از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج است.

 

وی از افتتاح کارگاه‌های تولیدی با تسهیل‌گری بسیج خبر داد و گفت: راه‌اندازی ۸۲۷ صندوق قرض‌الحسنه با ایجاد ۵ هزار شغل یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج است، نکته قابل توجه اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند و موجودی آن نیز با آورده مردم مبلغ ۵۴ میلیارد تومان است.

قره باغی افزود: تاکنون ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ۸۹۵ نفر در استان جذب شده وبه تعداد هر نفر شغل ایجاد شده است. با توجه به عملکرد خوب استان تسهیلات در نظر گرفته شده به ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه از آغاز به ساخت دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی در همدان با هدف اشتغالزایی خبر داد و گفت: این شهرک در مشاغل مختلف فعالیت خواهد کرد که در گام نخست احداث یک واحد گلخانه در آن تعریف شده است. واحدهای این مرکز، آموزشی است و افراد در این فضا علاوه بر آموزش برای ورود به بازار کار، درآمدزایی هم خواهند داشت، ضمن اینکه احداث آن در دیگر نقاط استان نیز در برنامه است.

انتهای پیام
captcha