شاعران در اندیشه بازسازی فضای معنوی جامعه باشند
کد خبر: 4100355
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

شاعران در اندیشه بازسازی فضای معنوی جامعه باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به رسالت شاعران در عصر کنونی گفت: امروز شاعران در شرایطی که فضای معنوی جامعه اسلامی ما درگیر جنگ سراسری با جبهه مادی‌گرا است، باید این را در ذهن خود بپرورانند و به آن بپردازند که به چه شیوه‌ای و در چه سطحی می‌شود فضای‌ معنوی جامعه را بازسازی کرد.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 26 آبان در آیین پایانی نهمین جشنواره ملی شعر غدیر در شیراز گفت: امروز شاعران در شرایطی که فضای معنوی جامعه اسلامی ما درگیر جنگ سراسری با جبهه مادی‌گرا است  باید این را در ذهن خود بپرورانند و به آن بپردازند که به چه شیوه‌ای و در چه سطحی می‌شود فضای‌ معنوی جامعه را بازسازی کرد.

وی افزود: باید بررسی کرد که چگونه می‌توان فضای معنوی جامعه را از نگاه مادی‌گرایانه جدا کرد تا همچنان مسیر مستقیم هدایت برای بشر روشنایی‌بخش باشد.

محبی‌پور با بیان اینکه واقعه غدیر یک واقعه کاملا حاکمیتی است و شعرای ما در واقعه غدیر ۲ رسالت مهم دارند، اظهار کرد: انتقال فیض معنوی غدیر و پرداختن به جنبه حاکمیتی واقعه غدیر از مهم‌ترین رسالت شاعران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: واقعه غدیر با وفات‌ها، تولدها، شهادت‌ها و سایر مناسبت‌ها متفاوت است و یک واقعه کاملا حاکمیتی است.

یادآور می‌شود، نهمین جشنواره ملی شعر غدیر در دهه امامت و ولایت در سومین حرم اهل بیت برگزار شد و شاعران تا ۱۰ تیرماه مهلت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha