مسابقات سراسری خانواده‌های کارکنان فراجا برگزار می‌شود
کد خبر: 4100208
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
بهمن‌ماه؛

مسابقات سراسری خانواده‌های کارکنان فراجا برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: در حال حاضر مرحله استانی مسابقات قرآن خانواده کارکنان از اول شهریور تا اول آبان‌ به مدت دو ماه در 37 رده فرماندهی انتظامی برگزار شده که اکنون پایش نفرات برتر برای حضور در مرحله کشوری توسط کارشناسان و داوران قرآنی در حال انجام است و مرحله کشوری آن در 6 گروه و 10 رشته بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

سرهنگ رمضانعلی رودمقدس رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی فراجا

سرهنگ رمضانعلی رودمقدس، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت پلیس در تراز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در راستای تحقق منویات فرمانده کل قوا، شناسایی نخبه‌های قرآنی را به عنوان یکی از ماموریت‌ها در دستورکار قرار داده، نخبه‌های قرآنی که در مسابقات اوقاف کشور حائز رتبه‌های برتر بودند شناسایی و به صورت ویژه جذب شدند.

وی افزود: هر فردی که نخبه قرآنی است می‌تواند جذب فراجا شود و در عقیدتی سیاسی شهر محل زندگی خود مشغول به خدمت شود، وی مسئولیت آموزش و ترویج معارف قرآن، برگزاری محافل را عهده‌دار می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های قرآنی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: برگزاری دوره‌های ارتقا و توانمندسازی قاریان و حافظان با حضور اساتید بین‌المللی و همچنین محافل انس با قرآن کریم با حضور نخبگان قرآنی در رده‌های مختلف کشور از جمله اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی فراجاست، همچنین طی تعاملی که با دیگر نیروهای مسلح داریم از قاریان و حافظان دیگر نیروها هم در برگزاری محافل قرآنی بهره‌مند می‌شویم؛ قاریان برجسته فراجا جهت تلاوت در مصلی‌های نماز جمعه و همچنین در خانه ملت معرفی می‌شوند. بسته آموزش مجازی قرآن کریم که شامل سخنرانی‌های موضوعی و اخلاقی هم می‌شود تهیه شده و در اختیار کارکنان قرار گرفته است که در انتها از محتوای سخنرانی‌های اخلاقی و تفسیر قرآن، سوال طراحی و به پاسخ‌های درست 660 نفر جوایز اهدا می‌شود.

رودمقدس با اشاره به اینکه امسال مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان بر عهده ما گذاشته شده بیان کرد: در حال حاضر مرحله استانی مسابقات قرآن خانواده کارکنان از اول شهریور تا اول آبان‌ به مدت دو ماه در 37 رده فرماندهی انتظامی برگزار شده که اکنون پایش نفرات برتر برای حضور در مرحله کشوری و سراسری توسط کارشناسان و داوران قرآنی در حال انجام است.

رودمقدس افزود: ان‌شاءالله مسابقات کشوری خانواده‌های کارکنان فراجا بهمن‌ماه امسال در 6 گروه شامل بانوان شاغل، همسران کارکنان، فرزندان دختر و پسر بالا و زیر 16 سال و 10 رشته حفظ کل، 20، 15، 10، 5 جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و درک مفاهیم سطح یک و دو برگزار می‌شود.

تمسک به قرآن کارکنان فراجا را بیمه می‌کند

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در خصوص بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن آقایان فراجا گفت: بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن آقایان فراجا از اول تیر تا اول شهریورماه در 37 رده فرماندهی انتظامی برگزار شد که تعداد 985 نفر موفق به کسب نمره بالای 75 شدند و پس از پایش مجدد توسط داوران، 300 نفر از آنان به مرحله کشوری راه یافتند، مرحله کشوری مسابقات هم از 24 آبان‌ماه در رشت آغاز شده و فردا، 26 آبان‌ماه مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور سردار اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی در سال شهدای انتظامی رشت برگزار و از 60 نفر برگزیده این مسابقات تقدیر می‌شود.

وی در خصوص اهمیت تمسک به قرآن و تاثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی افراد، بیان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری خواندن یا حفظ قرآن مقدمه‌ و پس از آن تدبر و تفکر در آیات و سرانجام عمل به قرآن کریم فرصتی برای مأنوس شدن با قرآن است. اگر انس با قرآن و تمسک به قرآن در کارکنان بیشتر شود، قطعا فهم و تدبر قرآن در بین کارکنان و خانواده‌های‌شان نهادینه می‌شود و آنان را بیمه می‌کند که شاهد کارکنان انتظامی در تراز انقلاب اسلامی و قرآنی خواهیم بود.

رودمقدس در خصوص تولید محتواهای فرهنگی در بستر فضای مجازی گفت: کانال فرهنگی و قرآنی نورالقرآن در پیام‌رسان سروش داریم که روزانه آموزش‌های مختلف، سخنرانی‌های عقیدتی علمای برجسته، تلاوت‌های مجلسی، آموزش دستگاه‌ها و نغمات قرآنی از اساتید مشهور مصری و ایرانی، نکات ناب از ائمه و قرآن منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha