جهاد تبیین؛ مهم‌ترین راهکار در برابر تاکتیک‌های شیطانی دشمن
کد خبر: 4099876
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

جهاد تبیین؛ مهم‌ترین راهکار در برابر تاکتیک‌های شیطانی دشمن

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به راه‌اندازی جنگ شناختی از سوی دشمن، خطاب به جوانان گفت: جوانان هوشیار باشند تا تاکتیک‌های شیطانی دشمن آنان را به اشتباه نیندازد. در شرایط فعلی که دشمن با تمام قوا در میدان است تحقق جهاد تبیین مهم‌ترین راهکار در برابر توطئه آنان است .

سرهنگ محمدرضا عسگری، جانشین فرمانده سپاه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمدرضا عسگری، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 24 آبان، در مراسم گرامیداشت شهید علی‌اکبر سلیمانی، شهید تازه تفحص شده در روستای جیریا، ضمن گرامیداشت نام و یاد و شهدا، دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 43 سال گذشته را علت دشمنی و غصبانیت دشمن و جوامع استکباری دانست و ادامه داد: سناریوی دشمن غارت و چپاول ملت‌های مظلوم و بی‌فاع است و قصد دارند با توطئه‌افکنی منابغ و ذخایر آنان را به نغه خود بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پس از پیروزی در سال 57 توانست هیمنه پوشالی و پوچ دولت‌های استکباری را درهم تنیده و به چالش کشاند، اضافه کرد: در تمام 43 سال گذشته دشمنان با برنامه‌ریزی از تمام راهکارها که از سوی برنامه‌ریزان متخصصشان علیه نظام جمهوری اسلامی تدوین و تنظیم شده است، استفاده کردند، اما تمام فتنه‌ها با عنایت خدا، رهبری امامین انقلاب و مردم همیشه در صحنه و انقلابی راه به جایی نبردند.

عسگری مهم‌ترین راهبرد دشمن علیه ملت و نظام در سال‌های اخیر را جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و اعمال تحریم‌های ظالمانه برشمرد و تصریح کرد: جنگ ترکیبی متشکل از ضربه زدن به معیشت مردم و راه‌اندازی جنگ شناختی فتنه جدیدی است که دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی از آن استفاده می‌کند. دشمن با ایجاد جنگ شناختی ادراک‌سازی غلط ویژه جوانان را هدف گرفته است و می‌خواهد مسیر جوانان را به انحراف و انحطاط کشاند.

جانشین فرمانده سپاه استان به ورود دشمن به مدارس و دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: دشمن با دروغ‌پردازی و ترویج ناامیدی اهداف شوم خود را پیش می‌برد. ایجاد هرج و مرج و نشانه گرفتن غیرت دینی هدف دشمن از راه‌اندازی اغتشاش در کشور بود که با هشیاری جوانان به نتیجه نرسید. دشمن سنت‌های دینی، مبانی معرفتی و قرآنی و ارزش‌های انقلابی را هدف قرار داده و با راه‌اندازی امپراطوری رسانه‌ای قصد دارد حقایق را وارونه جلوه دهد.

به گفته عسگری جوانان و نوجوانان هوشیار باشند تا جنگ شناختی و تاکتیک‌های شیطانی جوامع استکباری آنان را به اشتباه و خطا نیندازد. دشمنان قطعاً دلسوز ملت به ویژه جوانان نیستند. آنان با شعارهای توخالی قصد دارند جوانان و نوجوانان ما را فریب دهند، اما ملت ایران آگاهی به خرج داده و صف خود را از دشمن جدا کردند. در شرایط فعلی که دشمن با تمام قوا در میدان است تحقق جهاد تبیین مهم‌ترین راهکار در برابر توطئه آنان است که باید در همه بخش‌ها نهادینه شود.

وی در ادامه به رشادت‌ها و خلق حماسه‌های مختلف از سوی جوانان در جبهه مقاومت اشاره و ادامه داد: فعالیت در این جبهه یکی از افتخارات جوانان این مرز و بوم است که به برکت وجود جوانان و سردارانی همچون حاج قاسم هسته‌های مقاومت در بسیاری از کشورها ایجاد شده است.

این مقام مسئول ضرورت انجام کار فرهنگی اثرگذار ویژه نوجوانان و جوانان را خواستار شد و گفت: امروز همه ما در انجام و تحقق جهاد تبیین مکلف هستیم و نباید در این عرصه کوتاهی و غفلتی صورت گیرد. عجز و ناوانی دشمن امروز در ابراز عصبانیت از فعالیت کوچکترین پایگاه بسیج که در زمان کرونا ماسک تولید می‌کرد نمود پیدا می‌کند.

عسگری در پایان با بیان این مطلب که پایگاه‌های بسیج، محلی برای تربیت سربازان امام زمان(عج) هستند و زمینه رشد مبانی معنوی، فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان را فراهم می‌کنند، اضافه کرد: بسیجیان با انجام خدمات و رفع محرومیت در نقاط محروم امید را در دل مردم زنده نگه می‌دارند. بسیجیان مخلص عاملی برای وحدت در بخش‌های مختلف هستند و به همین دلایل است که دشمن قصد ضربه زدن دارد.

انتهای پیام
captcha